به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم شغلی لینکدین که به‌زودی رکورد کسب 1 میلیارد کاربر فعال را به‌نام خود ثبت خواهد کرد؛ اعلام کرده که قصد دارد ابزارهای هوش مصنوعی کمپانی OpenAI (با محوریت مهارت‌های خواندن و نوشتن) را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

همین چند هفته پیش بود که عده زیادی از کاربران ناراضیِ فعال در حوزه کسب‌وکار، از فعالیت در پلتفرم X (توییتر سابق) دست کشیده و به سمت لینکدین روانه شدند.

کمپانی لینکدین، که امروز اعلام کرد در ماه جاری میلادی (نوامبر) به رقم فوق‌العاده 1 میلیارد کاربر فعال دست خواهد یافت؛ قصد دارد اقدامات جدیدی در حوزه هوش مصنوعی انجام دهد:

  • دستیار هوشمندی برای مطالعه دقیق و ایجاد خلاصه‌ای مناسب از محتواهای موجود در لینکدین
  • دستیار هوشمندی برای نگارش محتواهای اختصاصی و انتشار آنها در لینکدین

قرار است این ابزارهای جدید با محوریت هوش مصنوعی ابتدا در دسترس کاربران نسخه اشتراکی لینکدین قرار گرفته و به‌منظور بیشتر دیده شدن پروفایل کاربری در سه بخش به‌کار گرفته شوند:
استفاده به‌جهت دریافت خلاصه‌ای از مقالات لینک‌شده – استفاده به‌منظور نگارش بازخوردی بر اساس دیدگاه‌ شخصی – استفاده در مسیر کارجویی/استخدام داوطلبان.

در طولانی‌مدت، هدف دیگر لینکدین محک زدن میزان توانایی این ابزارهای هوش مصنوعی و گسترش به‌کارگیری آنها در بخش‌های مختلف است.
معاون بخش مدیریت محصول کمپانی لینکدین این اطمینان‌خاطر را داد که این ابزار حتماً در آینده در اختیار کاربران نسخه رایگان این پلتفرم نیز قرار خواهد گرفت؛ اما از آنجایی‌که کاربران نسخه اشتراکی معمولاً در اولویت دریافت امکانات و قابلیت‌های جدید هستند؛ انتظار می‌رود که استقبال بی‌نظیری از این دستیارهای هوشمند به‌عمل بیاید.
او همچنین تأکید کرد که دیگر فرمت‌های رسانه (مانند ویدیو) نیز به‌زودی ابزارهای هوش مصنوعی اختصاصی خود را خواهند داشت.

لینکدین

بهره‌گیری از ابزارهای هوش مصنوعی زایا به نفع کاربران لینکدین

درست مانند دیگر ابزارهای هوش مصنوعی‌ای که لینکدین (تحت مالکیت کمپانی مایکروسافت) از آنها رونمایی کرده است؛ تمام این ابزارهای جدید نیز قدرت‌گرفته از کمپانی OpenAI هستند. کمپانی مشهوری که پس از میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری مکرر، حالا 49% آن متعلق به غول دنیای تکنولوژی، مایکروسافت می‌باشد.

کمپانی لینکدین اطلاعات بیشتری درباره اینکه چه میزان از ابزارهای OpenAI به‌صورت ویژه مختص تجربه کاربری این پلتفرم شغلی توسعه داده شده‌اند؛ اطلاعات بیشتری ارائه نداده است. اما انتظار می‌رود که عملکرد این دستیارهای هوشمند به‌نحوی مشابه چت‌بات ChatGPT، شخصی‌سازی شده بر اساس نیازهای هر کاربر، باشد.

برای مثال، اگر دو کاربر متفاوت تصمیم بگیرند به کمک این ابزارهای جدید درباره یک مقاله یکسان در لینکدین خلاصه‌ای ایجاد کرده و یا نظر خود را در قالب یک متن نگارش کنند؛ این دستیارها به‌صورت مجزا با درنظر گرفتن تجربه کاری و زندگی حرفه‌ای ثبت‌شده در پروفایل کاربری آنها؛ نتایج منحصربه‌فردی را خلق خواهند کرد.

کمپانی لینکدین دلایل بسیار زیادی برای تمرکز بی‌کم و کاست و به‌کارگیری هرچه بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی به نفع خود دارد. اولین و مهم‌ترینِ این دلایل، رفع برخی چالش‌های ایجاد شده در زمینه تعامل کاربری افراد با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. مشکلی که خصوصاً در پلتفرم لینکدین می‌تواند برای کارجویان/استخدام‌کنندگان مشکل‌زا باشد.

دیده نشدن پروفایل کاربری، دیده نشدن آگهی‌های استخدامی و به‌صورت کلی، عدم ایجاد یک شبکه متمرکز و سازنده متعادل میان کارجویان و کارفرمایان یکی از بزرگترین موانع کاربران لینکدین است که گاهی اوقات حتی منجر به قطع امید افراد از پیگیری ادامه مسیر شغلی آنها نیز می‌شود.
هدف این کمپانی از توسعه این ابزار، ترغیب کاربران به افزایش تعامل، افزایش جستجو، افزایش تولید محتوا و فعالیت و افزایش زمان صرف‌شده در این پلتفرم جهانی است.

با توجه به تجربیاتی که از سال گذشته تاکنون درباره تکنولوژی هوش مصنوعی به‌دست آمده، هیچ‌جای بحثی نیست که ابزارهای هوش مصنوعی زایا تأثیر به‌سزایی در افزایش تعامل کاربری و بیشتر دیده شدن افراد دارند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array