به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی یوتیوب قصد دارد به‌منظور بهبود خدمت‌رسانی به کاربران، ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی را به پلتفرم خود اضافه کند.

براساس اطلاعیه امروز یوتیوب، این کمپانی درحال توسعه و آزمون‌وخطای ابزارهای هوش مصنوعی اختصاصی خود می‌باشد. این ابزارها به‌عنوان بخشی از امکانات پکیج اشتراکی Premium در دسترس مشترکین پولی این پلتفرم قرار خواهند گرفت.

کاربران می‌توانند به کمک ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌محور یوتیوب، پاسخ سؤالات مختلف خود را بگیرند، ویدیوهای پیشنهادی براساس سلیقه خود دریافت کنند و حتی نظرات کاربران در بخش کامنت‌ها را به‌صورت خلاصه مطالعه کنند.

تمام این ویژگی‌های جدید از طریق هاب اختصاصی پروژه‌های جدید و آزمایشی یوتیوب (در آدرس youtube.com/new) در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. پس از ابزار تمایل و مشارکت در روند آزمایشی این پروژه جدید، ابزارهای هوش مصنوعی زایای یوتیوب در دسترس کاربران علاقه‌مند قرار خواهند گرفت.

ابزار مکالمه‌محور تا چند هفته دیگر به کاربران عرضه خواهد شد و ابزار خلاصه‌سازی فعلاً در حال طی کردن مراحل آزمایشی به کمک تعداد منتخبی از کاربران می‌باشد.

هوش مصنوعی
روند عملکرد ابزار مکالمه‌محور

ابزار مکالمه‌محور یوتیوب

ابزار جدید “Explains YouTube” از مدل‌های زبانی بزرگ قدرت می‌گیرد و با جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مختلف از خودِ پلتفرم یوتیوب و سطح وب، به کاربران کمک می‌کند تا درباره محتوای ویدیویی که در حال تماشای آن هستند اطلاعات بیشتری کسب کرده و نگاهی دقیق‌تر به آن داشته باشند.

برای مثال، کاربران می‌توانند درباره ویدیویی که درحال تماشای آن هستند سؤالاتی بپرسند و یا از این ابزار بخواهند ویدیوهایی مشابه به آنها پیشنهاد شود. شایان ذکر است که این سؤال و جواب‌ها اختلالی در پخش ویدیو به‌وجود نخواهند آورد و همه‌چیز در حین استریم محتواهای ویدیویی یوتیوب اتفاق خواهد افتاد.

قرار است این قابلیت جدید ابتدا فعلاً در ایالات متحده آمریکا و در دستگاه‌های اندرویدی و با نمایش گزینه Ask در اختیار کاربران قرار بگیرد. مشترکین Premium یوتیوب می‌توانند از امروز برای تست کردن این قابلیت اعلام آمادگی کنند اما این گزینه قرار نیست برای تک‌تک ویدیوهای موجود در این پلتفرم فعال‌سازی شود.

یوتیوب
روند عملکرد ابزار خلاصه‌سازی کامنت‌ها

ابزار خلاصه‌سازی کامنت‌ها

از طرف دیگر، ابزار خلاصه‌سازی قرار است به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی زایا، موضوعات مطرح‌شده در بخش کامنت‌های ویدیو را دسته‌بندی و خلاصه‌نویسی کند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند در جریان بحث و بررسی‌های صورت‌گرفته توسط دیگر افراد قرار بگیرند.
البته کمپانی یوتیوب باور دارد علاوه‌بر این هدف، این قابلیت جدید به سازندگان محتوا کمک می‌کند تا درباره نقطه‌نظرات، بازخوردها و احساسات دنبال‌کنندگان خود اطلاعات بیشتری کسب کنند؛ بدونِ اینکه نیاز باشد تک‌تک کامنت‌ها را بخوانند! همچنین خلاصه نظرات می‌تواند منبع الهامی برای تولید محتواهای ویدیویی جدید نیز باشد.

به گفته یوتیوب این قابلیت قرار است تا چند هفته و حتی ماه بعدی در دست آزمایش بماند و پس از دریافت داده‌ها و بازخوردهای کافی، به‌صورت عمومی عرضه شود. همچنین ابزار خلاصه‌سازی فقط توانایی تشخیص کامنت‌های انگلیسی را خواهد داشت.

با اینکه هزینه اشتراک Premium این پلتفرم در اوایل تابستان افزایش یافته و به 14 دلار ماهانه رسید، اما در همین مدت امکانات و خدمات بیشتر و متنوع‌تری نیز در اختیار مشترکین یوتیوب قرار گرفته است. از تماشای بی‌دردسر ویدیوها با سرعت دو برابر گرفته تا بزرگنمایی تصاویر پیش‌نمایش ویدیوها و تنظیم صدای ثابت در طول پخش ویدیوها.

کمپانی گوگل مدتی‌ است که در تلاش است تا تمام خدمات و محصولات مختلف خود را به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز کند. از موتور جستجو گرفته تا محیط Workspace و یا حتی اپلیکیشن‌های مصرفی مانند Photos و دستیار هوشمند Assistant.
البته حضور ابزارهای هوش مصنوعی در پلتفرم یوتیوب پررنگ‌تر و قابل‌توجه‌تر بوده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array