به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شایعات اخیر حاکی از آن هستند که کمپانی اپل ممکن است به‌زودی و در همین ماه از جدیدترین آیپدهای خود رونمایی کند.

براساس گفته‌های یکی از کاربران شبکه اجتماعی چینی Weibo به‌نام “Instant Digital”، کمپانی اپل قصد دارد در ماه اکتبر سال 2023 (ماه جاری) از آیپدهای جدید خود رونمایی کند. مهم‌ترین عضو این رونمایی، نسل هفتم آیپد مینی می‌باشد.

iPad Mini 7

نسل جدید آیپد و Apple Pencil بهبودیافته

این کاربر در گذشته شایعات قابل‌استنادی از برنامه‌های پیش‌روی اپل منتشر کرده بود؛ به همین دلیل به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های او نیز زیاد دور از ذهن نباشند. به گفته او، کاربران اپل به‌زودی آپدیت‌های قابل‌توجهی را در دستگاه‌های فعلی خود دریافت خواهند کرد. علاوه‌براین، مدل‌های جدید تبلت‌های اپل مانند آیپد مینی (iPad mini) و آیپد ایر (iPad Air) نیز به بازار عرضه خواهند شد.

به گفته این منبع، کمپانی اپل ممکن است از نسل جدیدی از قلم‌های اپل (Apple Pencil) نیز رونمایی کند که به‌جای کابل Lightning، به کابل رایج و مرسوم USB تایپ C مجهز است. همچنین، نسل ششم آیپد ایر نیز به تراشه M2 مجهز خواهد بود. تراشه M2 نسل بعدی تراشه M1 کمپانی اپل است و سرعت پردازش بالاتر، کارایی بهتر و به‌صورت کلی عملکرد باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
با اینکه نشانه‌های مربوط به توسعه قلم اپل با کابل تایپ C در کدهای مربوط به نسخه بتای 17.1 سیستم‌عامل iOS یافته شده بود؛ این کاربر ادعا می‌کند که با عرضه این نسخه بهبودیافته فاصله چندانی نداریم.

Apple Pencil

کمپانی اپل سال گذشته مجبور شده بود که به‌عنوان بخشی از چارچوب‌های نظارتی اتحادیه اروپا، تمام دستگاه‌های تولید آینده خود اعم از آیفون‌ها، تبلت‌ها و کیبوردها را به کابل رایج USB تایپ سی مجهز کند.

به همین منظور، نسل جدید گوشی‌های آیفون یعنی آیفون 15 نیز برای اولین بار در تاریخ کمپانی اپل به‌جای کابل Lightning به کابل USB-C مجهز شده است. البته که همین “آپدیت” سخت‌افزاری به‌منظور یکپارچه‌سازی تمام دستگاه‌های دیجیتال در جهان، منجر به بروز مشکلاتی برای کاربران آیفون نیز شده بود.

کمپانی اپل در رویداد اخیر Apple Event اعلام کرد که با معرفی آیفون 15 و به‌منظور ایجاد اتصال یکپارچه و جهانی، کابل‌های اختصاصی Lightning جای خود را به کابل‌های رایج و متداول تایپ C خواهند داد. این جایگزینی، علاوه‌بر بهبود تجربه کاربری، اتصال همه دستگاه‌های هوشمند به یکدیگر را امکان‌پذیر خواهد کرد و همچنین ارتباط و شارژگیری میان دستگاه‌های اندرویدی و آیفون دیگر یک رویا نیست.

با این وجود، گزارشات اخیر به‌دست آمده از چین حاکی از آن هستند که برخی از اپل استورهای این کشور به مشتریان توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از داغ کردن باطری دستگاه، از شارژ کردن آیفون 15 خود با کابل‌های اندرویدی خودداری کنند! از زمان بروز این مشکل، کمپانی اپل چند باری تلاش کرده تا با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری این مسئله ناخوشایند و خطرناک را رفع کند؛ ولی تا این لحظه هنوز راه‌حلی برای داغ کردن گوشی آیفون 15 پیدا نشده است!

کاربر شبکه اجتماعی Weibo در پست جدید خود نوشته که iPad mini 7، قلم Apple Pencil بهبودیافته، iPad 11 و iPad Air به‌زودی به کاربران معرفی خواهند شد. شایان ذکر است که هیچ‌کدام از شایعات بالا هنوز رسماً تأیید نشده‌اند، اما همچنان ممکن است کمپانی اپل تصمیم داشته باشد در همین اکتبر از تمام آیپدهای جدید رونمایی کرده و برای آیپدهای قدیمی آپدیت‌های لازم را ارائه کند.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array