به گزارش ایران دکونومی، نشست انقلاب صنعتی چهارم از رویداد تا تجربه، روز گذشته 9 اسفند 1402 به همت کمیسیون صنعت اتاق ایران، مدرسه کسب و کار تکاپو (مدرسه مشترک اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر) و با همکاری مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

«علیرضا کلاهی» رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران و عضو فعلی هیات مدیره هلدینگ صنعتی «تورین»، در جایگاه سخنران نخست این نشست عنوان کرد که غالب صنایع ایران در لبه نوآوری قرار ندارند؛ ما در بسیاری موارد یک نوآوری را ایرانیزه کرده‌ایم و از نمونه‌های ملموس آن می‌توان به دیجی کالا اشاره کرد که در واقع نسخه ایرانیزه شده آمازون است.

«کلاهی» در ادامه صحبت‌های خود افزود: در رابطه با صنایع، اگر تحول دیجیتال صورت نگیرد؛ با توجه به مشکلات جاری همچون جهش هزینه، شرکت زیان ده خواهد شد. بنابراین کاربرد تحولات دیجیتال با کمک در مواردی همچون کاهش ضایعات یا در حوزه منابع انسانی، تاب آوری شرکت ها را بالا می‌برد و به این ترتیب می‌توان اذعان داشت که در گام نخست افزایش بهره‌وری نتیجه دیجیتالی شدن است.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران، افزود: باید بپذیریم که تکنولوژی تا حدوی نیروی انسانی را حذف و کارایی را بالا می‌برد. حداقل در رابطه با ایران این مسئله مهم و اثرگذار است.

عضو فعلی هیات مدیره هلدینگ صنعتی تورین در ادامه به اهداف تحول دیجیتال اشاره کرده و گفت این اهداف عبارتند از:

یکپارچه سازی سیستم‌های تولید

ایجاد دیتابیس از دستگاه‌ها و اپراتورها برای برنامه تولید و سفارش اولیه

جمع آوری و مستند سازی داده‌ها

دیجیتال کردن فرآیندهای کاغذی و فیزیکی

تولید نرم افزار برای پیشبرد کارها و ایجاد ارتباط بین لایه‌های erp و control

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array