به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران کاردانو، در پاسخ به سیل عظیمی از انتقادات که بار دیگر به سمت توکن بومی این شبکه یعنی آدا (ADA) روانه شده است، به دو ارتقای بزرگ اشاره دارد که حداقل یکی از آنها تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

هاسکینسون در پست روز 7 آوریل (19 فروردین) خود در X در پاسخ به بدبینی‌های فزاینده اخیر در مورد این شبکه بلاکچین ضمن اشاره به پتانسیل‌های کاردانو در زمینه مقیاس‌پذیری، حاکمیت و نوآوری، از هاردفورک آینده شبکه یعنی چانگ (Chang) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هارد فورک‌های شبکه از زمان ارتقاء واسیل (Vasil) در سال 2022 یاد کرد که برای سه ماهه دوم امسال در نظر گرفته شده است.

رودمپ کاردانو

نقشه راه کاردانو

چانگ اولین هارد فورک از نقشه راه کاردانو در دوران ولتر است که با ایجاد اجماع درون زنجیره‌ای جامعه و اعطای امکان رای دادن به هولدرهای کاردانو (ADA) به پروپوزال‌های حاکمیتی، مفهوم حاکمیت جامعه را به این شبکه بلاکچین معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد این ارتقا، شبکه کاردانو را قادر می‌سازد تا از طریق معرفی حاکمیت اجتماعی، به طور کامل غیرمتمرکز شود.

هاسکینسون در ادامه افزود: «اوروبوروس لیوس (Ouroboros Leios) بزرگترین گام رو به جلو برای حل مشکل سه‌گانه این بلاکچین است. اوروبوروس لیوس نسخه جدیدی از مدل اجماع اثبات سهام است که برای افزایش توان عملیاتی، مقیاس‌پذیری و سرعت تراکنش برای این بلاکچین طراحی شده و در عین حال سطح فعلی تمرکززدایی را حفظ می‌کند.

گفتنی است که هاسکینسون این توضیحات را در پاسخ به ویدئویی منتشر کرده است که روز 7 آوریل بن آرمسترانگ در آن ضمن مقایسه کاردانو با سولانا و تون کوین، این سوال را مطرح کرد که “آیا کاردانو واقعاً مرده است”.

توییت هاسکینسون برای دفاع از کاردانو
منبع: چارلز هاسکینسون

هاسکینسون گفت: «مشکل صنعت ما این است که اجازه می‌دهیم روایت‌های کوتاه‌مدت بر احساسات ما مسلط شوند. هوش مصنوعی نیز همین مشکل را دارد.” برخی از طرفداران این رمزارز نیز معتقدند حس ترس، تردید و عدم اطمینانی که اکنون کاردانو را فرا گرفته است به این دلیل است که قیمت ADA به بالای 1 دلار بازنگشته است.

گفتنی است که قیمت رمزارز ADA در مقایسه با سایر رقبای خود، در سال جاری عملکرد ضعیفی داشته است. این دارایی طی هفت روز گذشته با کاهش 10 درصدی به حدود 0.584 دلار رسیده است. بر اساس گزارش کوین گکو (CoinGecko)، قیمت آدا (ADA ) اکنون 81 درصد نسبت به بالاترین رقم تاریخی خود که در ماه سپتامبر 2021 در محدده 3.09 دلار ثبت شد، کمتر شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array