در بخش اول مقاله، هوش مصنوعی را تعریف کرده و درباره عملکرد آن صحبت کردیم. در ادامه مطلب، چهار مورد از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در 3 تا 5 سال آینده را بررسی خواهیم کرد.

 

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حال حاضر کارآمدترین ابزارهای چت که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، توانایی انجام کارهایی مانند تولید محتوای متنی، ترجمه، طراحی لوگو و ایجاد عکس، ادیت ویدیو و کدنویسی را دارند. همه این کارکردها بسیار خوب هستند و بسیاری از بازاریاب‌ها از آنها بهره می‌گیرند، اما در آینده نزدیک چه چیزی در انتظار ماست؟ مسیر هوش مصنوعی به کدام سمت خواهد رفت و ما چگونه می توانیم از آن به سادگی در ارتقای بیزینس خود استفاده کنیم؟

به نظر شخصی من، چهار کاربرد کلی در زمینه هوش مصنوعی در 3 تا 5 سال آینده در اختیار ماست:

 

1- تیم پشتیبانی و تیم فروش کاملاً اتوماتیک

یک هوش مصنوعی را در نظر بگیرید که مستقیماً به وبسایت شما متصل شده و میزان انبوهی داده از نیازها و سؤالات مشتریان شما و پاسخ‌هایی که تیم پشتیبانی در اختیار آنها قرار داده، جمع کرده است. با این میزان اطلاعات و مهارت، این هوش مصنوعی می‌تواند کاملاً جایگزین یک فرد در تیم پشتیبانی شود و 24 ساعت شبانه روز در دسترس مشتریان شما باشد. قاعدتاً بهتر است که بر کار آن نظارت داشته باشیم، اما در نهایت این تکنولوژی باید بتواند پاسخگوی تمام سؤالات ساده و نقطه نظرات مشتریان باشد.

 

2- تولید محتوا

تصور کنید که محتوای ویدیویی شما به طرز خودکار و هوشمند ترجمه و زیرنویس شود، و در ادامه در وبسایت شما در قالب یک پست نیز منتشر شده و در اختیار مشتریان قرار گیرد. فایل صوتی صدای شما از همان ویدیو، تبدیل به یک اپیزود پادکست شده و به صورت اتوماتیک در تمام پلتفرم‌های انتشار پادکست قرار گیرد. مادامی که هوش مصنوعی به شبکه‌های اجتماعی برند ما دسترسی داشته باشد، تولید محتوا به کمک آن بی حد و مرز و نامحدود خواهد بود.

 

 

3- طراحی وبسایت

فرض کنید که اطلاعات زیر را در اختیار هوش مصنوعی گذاشته اید: نوع پیشنهاد کاری که دریافت کرده اید، جامعه هدف، رنگ‌های مورد علاقه و لحنی که برای تولید محتوای متنی خود در نظر دارید. هوش مصنوعی قادر خواهد بود که در مدت زمانی ناچیز وبسایت شما را طراحی کند. چنین فرصتی ممکن است که خیلی زود در اختیار توسعه دهندگان وب و کپی‌رایترها قرار بگیرد.

 

4- بهینه‌سازی تبلیغات

با اینکه این مورد خاص ممکن است حتی هم‌اکنون نیز در حال اجرا باشد و شبکه‌های اجتماعی بزرگ درحال بهینه‌سازی تبلیغات خود بر اساس علاقه مشتریان باشند، این پروسه با کمک هوش مصنوعی ارتقاء خواهد یافت. در آینده نزدیک، ممکن است حتی دیگر نیازی به پیدا کردن کلید واژه‌های مهم و اساسی و شناخت علایق مشتریان نباشد، بلکه خود پلتفرمی که تبلیغات در آن انجام می‌شود، محتوای مناسب را به صورت هوشمند به کاربران ارائه دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند در مواردی مانند تحلیل داده و فرایند اتوماسیون کمک کننده باشد، اما همین وظایف ساده نیز به نظارت و حضور انسانها نیازمند است تا با هدایت کردن هوش مصنوعی در مسیر درست، به نتیجه دلخواه دست یابد. علاوه بر این، با گذشت زمان و فراگیرتر شدن هوش مصنوعی در نیروی کار، بخشی از عنوان‌های شغلی از بین خواهند رفت و ممکن است که نیاز باشد کارمندان برای عنوان شغلی جدیدی آموزش دیده و آماده شوند. با این حال، کسانی که در کار خود متخصص هستند، همیشه مورد تقاضا و درخواست خواهند بود؛ به این دلیل که هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند جایگزینی برای تجربیات منحصر به فرد و دیدگاه‌ آنها باشد.

روی هم رفته، آینده هوش مصنوعی بسیار امیدبخش است؛ خصوصاً برای کسانی که یاد می‌گیرند چطور از آن در راه درست بهره ببرند.

 

منبع : Forbes

نویسنده مقاله : متئو پیتالوگا – موسس  Marketing Genius

مترجم : مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array