به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تحلیلگران کاردانو (ADA) به تازگی درباره خطر کاهش 20 درصدی قیمت این دارایی در ماه آگوست به دلیل ورود به مرحله شکست یک الگوی تکنیکال کلاسیک هشدار داده‌اند. این درحالی است که عده‌ای از آنها با اشاره به شاخص‌های فاندامنتال امیدوارکننده این شبکه، این احتمال ریزش را رد می‌کنند.

خطر سقوط کاردانو (ADA) تا کف قیمت ماه ژوئن

الگوی بازگشتی موسوم به Bump-and-Run-Reversal یا به اختصار BARR، زمانی ایجاد می‌شود که حدس و گمان‌های بیش از حد، قیمت‌ها را به سرعت بالا می‌برد و در نهایت منجر به ایجاد یک تله گاوی بزرگ می‌شود. همزمان با شکل‌گیری این الگوی تکنیکال، روند قیمت سه مرحله اصلی اعم از Lead-in، Bump و Run را طی می‌کند که در زیر نشان داده شده است.

الگوی BARR کاردانو
تصویری از الگوی Bump-and-Run-Reversal. منبع: Warrior Trading

در مرحله Lead-in شاهد یک روند صعودی به صورت منظم هستیم، بدون هیچ گونه حدس و گمان اضافی. اما در مرحله Bump، افزایش شدید قیمت و به دنبال آن ریزش کامل این جهش قیمت دیده می‌شود. در مرحله Run، قیمت زیر حمایت خط روند Lead-in شکسته می‌شود. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که کاردانو به فاز Run الگوی BARR خود وارد شده است.

نمودار قیمت روزانه کاردانو
نمودار قیمت روزانه کاردانو (ADA/USD). منبع: TradingView

اگر این الگو تایید شود، هدف نزولی آن پس از کسر نقطه شکست در خط حمایت از حداکثر ارتفاع الگو اندازه‌گیری می‌شود. به این ترتیب، هدف قیمت کاردانو (ADA) در ماه آگوست یا اوایل سپتامبر به مرز 0.22 دلار نزدیک می‌شود که 20 درصد کاهش از سطح فعلی را نشان می‌دهد.

برعکس، بازگشت کاردانو (ADA) از این سطح می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50؛ موج قرمز رنگ در نمودار زیر) نزدیک به تراز 0.30 دلار ماه آگوست برسد که 5 درصد از قیمت فعلی بیشتر است.

نمودار قیمت روزانه کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو (ADA/USD). منبع: TradingView

علاوه بر این، تغییر مسیر موج به سمت سطوح حمایتی می‌تواند منجر به افزایش بیشتر به سمت متحرک نمایی 200 روزه (موج آبی) در نزدیکی تراز 0.34 دلار شود که به معنای حدود 30 درصد افزایش از سطح فعلی می‌باشد.

هجوم نهنگ‌ها و کوسه‌ها برای خرید در کف قیمت

با وجود تحلیل فوق، وجود شاخص‌های فاندامنتال درون زنجیره‌ای نسبتاً قوی، می‌تواند خطرات نزولی را تا حد زیادی برای کاردانو جبران کند.

نکته قابل توجه این است که کیف پول‌های نهنگ و کوسه که بین 100 هزار تا 1 میلیون کاردانو دارند، از ماه می 2023 (اردیبهشت) تاکنون بیش از 116.1 میلیون دلار رمزارز ADA جمع‌آوری کرده‌اند و دارایی خالص خود را به بالاترین سطح از سپتامبر 2022 رسانده‌اند.

انباشت دارایی توسط نهنگ‌ها و کوسه‌های کاردانو.
انباشت دارایی توسط نهنگ‌ها و کوسه‌های کاردانو. منبع: Santiment

این دوره انباشت کاردانو مصادف با کاهش 25 درصدی قیمتی بود که همزمان با افزایش ترس از فشارهای نظارتی در ایالات متحده اتفاق افتاد. به بیان ساده، نهنگ‌ها و کوسه‌های کاردانو (ADA) همزمان با کاهش قیمت، این دارایی را خریداری کرده و روی سود آن در آینده شرط‌بندی می‌کنند.

افزایش کل ارزش قفل شده در شبکه کاردانو

علاوه بر این، این دوره انباشت کاردانو (ADA) همزمان با رشد معیارهای کلیدی شبکه در سه ماهه دوم اتفاق افتاد. یعنی، کل ارزش قفل شده (TVL)  در این شبکه بلاکچین، در مقیاس سه ماه، حدود 9.7 درصد رشد داشته است، در حالی که میانگین تراکنش‌های روزانه در برنامه‌های غیرمتمرکز ( dapp ) در همین مدت، جهشی 49 درصدی را نشان می‌دهد.

کل ارزش قفل شده در شبکه کاردانو
کل ارزش قفل شده در شبکه کاردانو بر حسب دلار آمریکا و ADA. منبع: Messari

استیبل کوین‌ها به جهش در تراکنش‌های برنامه‌های غیرمتمرکز و کل ارزش قفل شده شبکه کمک شایانی کرده و با 34.9 درصد افزایش، از 10 میلیون دلار سه ماهه اول سال، به 13.5 میلیون دلار در سه ماهه دوم رسیده است. این افزایش فعالیت شبکه به فشار صعودی برای رشد قیمت ADA کمک خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array