به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً رمزارز کاردانو (ADA) همگام با بقیه دارایی‌های دیجیتال، رشد قیمت خوبی را شاهد بوده است؛ به طوری که در 24 ساعت گذشته، با 2.47 درصد افزایش به مرز 30 سنت رسیده و ارزش بازار آن به حدود 10.60 میلیارد دلار نزدیک شده است.

نهنگ‌های کاردانو در حال انباشت هستند

داده‌های درون زنجیره‌ای موجود حاکی از آن هستند که بخشی از کوین‌های کاردانو که مدت‌ها در خواب بود به تازگی جابه‌جا شده و نهنگ‌های ADA نیز بار دیگر در حال انباشت این دارایی هستند.

طبق داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، کاردانو به نقطه عطف قابل توجهی در فعالیت کوین‌های خاموش خود دست یافته است. روز دوشنبه، این شبکه بالاترین جابه‌جایی میان کیف پول‌های قدیمی‌تر از آوریل 2022 را شاهد بود که نشان‌دهنده تجدید حیات این رمزارزها و ورود دوباره آنها به گردش بازار است. علاوه بر این، کیف پول‌های دارای 100 هزار تا 10 میلیون دلار آمریکا بار دیگر مشغول انباشت هستند.

نمودار کاردانو

گزارش درآمد سه ماهه سوم کاردانو

افزایش قیمت کاردانو (ADA) در حالی اتفاق می‌افتد که انتشار گزارش درآمد سه ماهه سوم این اکوسیستم از افزایش قابل توجهی در کل ارزش قفل شده (TVL)  در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) آن خبر می‌دهد. بر اساس این گزارش، این معیار یک افزایش قابل توجه 198 درصدی را در بازه سه ماهه (QoQ) به ثبت رسانده است که کاردانو را از رتبه قبلی آن یعنی 34 به 15 می‌رساند. این دستاورد یکی از برجسته‌ترین دوره‌های رشد برای کاردانو در سال جاری است.

سایر معیارهای کلیدی این شبکه بلاکچین نیز از ادامه رشد قیمت آن حمایت می‌کنند، برای مثل در این بازه سه ماهه میانگین آدرس‌های فعال روزانه این شبکه به 41137 مورد و میانگین تراکنش‌های روزانه آن در مجموع به 60356 تراکنش رسیده است. علاوه بر این، سایر معیارهای مهم مانند میانگین معاملات روزانه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dappها) و میانگین حجم معاملات روزانه توکن‌های غیرمثلی (NFT) آن، به ترتیب ارقام چشمگیر 49388 و 0.6 میلیون دلار را نشان می‌دهند.

با افزایش قابل توجه 16 درصدی در مقیاس فصل به فصل و افزایش چشمگیر 461 درصدی از ابتدای سال جاری تاکنون، می‌توان گفت که ارزش استیبل کوین این پروتکل نیز اخیراً رشد قابل توجهی را نشان داده است. این گزارش تاکید می‌کند که رشد این استیبل کوین در ابتدا ناشی از iUSD بود، اما پس از آن، پروتکل‌هایی مانند Wanchain نسخه‌های پل‌شده USDT و USDC را معرفی کردند که بیشتر به این رشد کمک کرد.

نمودار روزانه کاردانو

عبور قیمت کاردانو (ADA) از 200-DMA

در پی افزایش اخیر، قیمت از میانگین متحرک نمایی 200 روزه خود در حدود 0.298 دلار عبور کرده است. این وضعیت می‌تواند فشار خرید این ارز دیجیتال را تشدید کند. از سوی دیگر، قرار گرفتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالاتر از سطح 78، نشانه روشنی از پتانسیل یک حرکت صعودی قدرتمند است؛ هرچند نزدیک شدن به منطقه اشباع خرید می‌تواند زمینه آغاز فروش دارایی و پولبک جزئی آن را نیز فراهم کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array