به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در ابتدای روز دوشنبه (15 می، 25 اردیبهشت) تلاش کرد جهش ملایمی داشته باشد و یک روند نزولی سه روزه را شکست. دلار ایالات متحده حرکت صعودی خود را متوقف کرد، زیرا گاوها پس از رسیدن به بالاترین سطح هفتگی جمعه گذشته، سیو سود کردند.

دلار آمریکا صعود هفته گذشته را تثبیت کرد

 دلار آمریکا در حال تثبیت است و از سوی دیگر تلاش می‌کند در بحبوحه کاهش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده مجدداً روند صعودی به خود بگیرد. آمار کاهش احساسات مصرف کننده ایالات متحده در روز جمعه باعث رشد دلار آمریکا شد و به نگرانی‌های مربوط به کاهش رشد اقتصادی در بحبوحه توقف طولانی‌مدت در مورد سقف بدهی دولت آمریکا دامن زد.

شاخص اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) از 63.5 در ماه گذشته به 57.7 کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از نوامبر و کمتر از مقادیر پیش‌بینی شده بود. رویترز خاطرنشان کرد که کاهش این احساسات به این دلیل است که چانه زنی سیاسی بر سر افزایش سقف وام دولت فدرال می‌تواند باعث رکود شود. سهام ایالات متحده سقوط کرد، در حالی که دلار آمریکا همزمان با بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت، زیرا بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در سطح کلیدی 3.50 درصد بسته شد و بر قیمت طلا تأثیر منفی گذاشت.

معامله‌گران طلا بر روی سقف بدهی ایالات متحده تمرکز کرده‌اند

با انتشار آمار احساسات مصرف کننده و انتظارات تورم، در حال حاضر تمرکز بر روی آمارهای اقتصادی مربوط به خرده فروشی که امروز (15 می، 25 اردیبهشت) منتشر خواهد شد، معطوف شده است. فروش خرده‌فروشی ایالات متحده احتمالاً در ماه آوریل افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود 0.7 درصد به صورت ماهانه باشد. پیش‌بینی می‌شود که داده‌های اصلی خرده‌فروشی در همان دوره ۰.۵ درصد افزایش یابد، در حالی که در ماه مارس ۰.۴ درصد کاهش داشت.

هر گونه کاهش بالاتر از حد انتظار در آمارهای ایالات متحده، نگرانی‌ها را در مورد رکود بالقوه ایالات متحده برانگیخته و انتظارات بازار را در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نیمه دوم سال جاری تقویت می‌کند. در حال حاضر، بازارها با احتمال 82 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئن در سطوح فعلی نگه دارد.

همچنین نشست روز سه شنبه جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) و رهبران کنگره برای گفتگو در مورد طرحی برای افزایش سقف بدهی کشور و جلوگیری از نکول فاجعه بار در کانون توجه قرار دارد.

در این میان، تحولات پیرامون مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده همراه با جوّ گسترده‌تر بازار بر ارزش‌گذاری دلار آمریکا تأثیر گذاشته و در نهایت بر قیمت طلا به دلار تأثیر می‌گذارد.

با تثبیت رشدهای قبلی دلار آمریکا، طلا تلاش می‌کند جهش ملایمی داشته باشد. معامله‌گران پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده را براساس آمارهای ضعیف مجدداً ارزیابی می‌کنند.

قیمت طلا موفق شد هفته را بالاتر از میانگین متحرک 21 روزه به پایان برساند، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه صعودی باقی مانده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار طلا

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، قیمت طلا توانست از میانگین متحرک 21 روزه (DMA 21) در کانال 2008 دلار دفاع کند و خریداران طلا را به ورود به بازار ترغیب نماید. به عبارت بهتر در نمودار روزانه، ما یک ساختار حمایتی داریم که می‌تواند در روزهای آغازین هفته مورد توجه قرار گرفته و حرکت به سمت بالاترین سطح تاریخی طلا را تسهیل سازد.

در حال حاضر شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) بالاتر از سطح 50 باقی مانده و به این ترتیب استراتژی معاملاتی خرید نزولی معامله‌گران توجیه می‌شود.

در جهت صعودی، مقاومت اصلی در خط روند نزولی کانال 2025 دلار مشاهده می‌شود. بالاتر از این سطح، خریداران طلا سطح روانی و کلیدی 2030 دلار را امتحان خواهند کرد.

مانع صعودی بعدی مربوطه در بالاترین قیمت روز پنجشنبه و کانال 2041 دلار مشاهده می‌شود.

یک حرکت پایدار به زیر سطح حمایتی میانگین متحرک جابه‌جا شده 21 روزه (21 DMA)، اصلاح را به سمت 1977 دلار و تلاقی DMA صعودی 50 و پایین‌ترین سطح 1 می، دوباره آغاز می‌کند.

قبل از آن، سطح روانی 2000 دلار روند صعودی را به چالش خواهد کشید.

خلاصه

قیمت طلا در فاز صعودی قرار دارد و گاوها در حالی که به روند صعودی چشم دوخته‌اند،  منتظر بالاترین سطح تاریخی طلا هستند.

حرکت به سمت 1970 دلار و شکستن ساختار حمایتی می‌تواند خطر سقوط به سطوح چند ماه گذشته را در پی داشته باشد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array