به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حرکت طلا به بالاتر از سطوح هفته گذشته، قدرت صعودی طلا را تایید و نشانه یک بازگشت صعودی بالقوه است، که توسط الگوی کف توسعه یافته (developing bottom pattern)، حمایت می‌شود.

طلا قبل از رسیدن به مقاومت سطح 1935 دلار، از بالاترین قیمت روزهای گذشته در کانال 1928 دلار عبور کرد. این اوج همچنان پایین‌تر از متحرک نمایی 34 روزه (EMA 34) است که اکنون به سطح 1939 دلار رسیده است. با این وجود، از امروز ما یک نوسان بالاتر برای طلا متصور هستیم، در صورت عبور فلز گرانبها از بالاترین سطح 1935 دلاری چهارشنبه گذشته، نوسان به سطوح بالاتر به راحتی شکل می‌گیرد.

اوایل هفته گذشته، فلز گرانبها به بالاتر از بالاترین سطح هفته گذشته یعنی 1933 صعود کرد، اما نتوانست بالای این سطح تثبیت و بسته شود. اگر امروز حرکت دیگری به نزدیک این سطح صورت گیرد، می‌تواند تایید حرکت صعودی فلز زرد باشد. این اولین بار در ۹ هفته از زمان شروع روند اصلاحی است که فلز گرانبها از بالاترین سطح هفتگی قبلی فراتر رفته است. اکنون، ما باید به دنبال نشانه‌های بیشتر قدرت و روند صعودی باشیم.

طلا

فدرال رزرو در نشست ژوئن خود تصمیم گرفت نرخ بهره را به منظور ارزیابی احتمال نیاز به افزایش بیشتر نرخ‌ها ثابت نگه دارد. معامله‌گران اکنون با احتمال 89 درصدی برای افزایش 25 واحدی نرخ در ماه جولای قیمت‌گذاری کرده‌اند. افزایش نرخ بهره ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و بر فلز گرانبها فشار می‌آورد.

نشانه‌های صعودی طلا

پس از بسته شدن روزانه بالاتر از بالاترین سطح هفته گذشته، طلا باید ابتدا بالای میانگین متحرک نمایی 34 روزه (EMA 34) بسته شده، سپس به بالاترین سطح سه هفته‌ای 1959 برسد تا قدرت صعودی خود را نشان دهد. هنگامی که در مقیاس روزانه بالاتر از بالاترین حد هفته گذشته بسته شود، بازگشت صعودی هفتگی تایید و طلا باید از آنجا به روند صعودی خود ادامه دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire، fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array