به گزارش ایران دکونومی، رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برندی برای واردات با مشکل مواجه شده؟ گفت: تا امروز هیچ برندی از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تایید سازمان ملی استاندارد ایران متوقف نشده است.

 مهدی اسلام پناه گفت: این خبر در ذات، خبر غلطی است.و به نظر من برخی دنبال حواشی هستند.

 سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فنی و تخصصی که در بین سازمان‌های کشور مرجعیت دارد و تنها پایگاه اطمینان بخشی به کالا و خدمات است، موضوع آن در مواجهه با هر کالا و خدمتی اطمینان بخشی است.

وی با بیان اینکه این سازمان برای واردات میلیون‌ها خودرو تسهیلگری انجام داده است و هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی می‌توانند واردات خودرو را انجام دهند، گفت: واردات خودرو می‌تواند مطابق مواردی که در فرآیندهای قانونی در مجلس یا دستگاه اجرایی تصویب شده، انجام شود.

آیا تاکنون برندی برای واردات با مشکل مواجه شده؟

گفت: تا امروز هیچ برندی از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تایید سازمان ملی استاندارد ایران متوقف نشده است. لزوما همه تاییدیه‌های واردات مربوط به سازمان ملی استاندارد نیست.

آیا دستورالعمل‌های کیفی خودروی وارداتی با خودروی داخلی متفاوت است؟

گفت: این تفاوت به خاطر تفاوت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متفاوت در داخل و خارج کشور است. روشن است که ما در ایران نمی‌توانیم پورشه تولید کنیم. اما دستورالعمل واردات با ده‌ها بند و تبصره تصویب و ابلاغ شده است. علاوه بر آن سازمان ملی استاندارد چند مورد بخش نامه هم ابلاغ کرده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array