به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از اقدامات سرکوب‌گرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار در صنعت کریپتو و افت شدید قیمت بیت کوین (BTC)، اکنون قرار است نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC) در روزهای 13 تا 14 ژوئن (23 و 24 خرداد) برگزار شود. بر اساس نظرسنجی که رویترز از اقتصاددانان به عمل آورده است، فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ماه می هشدار داده بود که احتمالاً این بانک مرکزی چرخه سیاست‌های تهاجمی خود را به زودی متوقف می‌کند.

این احتمال چه تاثیری می‌تواند بر قیمت بیت کوین (BTC) داشته باشد؟

هفته گذشته تعداد تراکنش‌های بیت کوین برای دو روز متوالی به 1 میلیون رسید، این اتفاق می‌تواند به جای افزایش فشار خرید، نشان‌دهنده حرکت سرمایه‌گذاران به سمت خود حضانتی از دارایی‌هایشان باشد. در این مدت پرایس اکشن بیت کوین نزولی بوده است و احتمال افت بیشتر قیمت در روزهای آینده وجود دارد.

نمودار چهارساعته بیت کوین
نمودار چهارساعته بیت کوین (BTC/USDT)؛ منبع: TradingView

با توجه به جلسه پیش روی FOMC، انتظار افزایش نوسانات در بازار منطقی است. توقف چرخه افزایش نرخ بهره احتمالاً تأثیر مثبتی بر بازارهای سنتی خواهد داشت و همین امر می‌تواند واکنش مثبت مختصری را در قیمت بیت کوین ایجاد کند.

برخی از سطوح کلیدی مشاهده شده در نمودار قیمت بیت کوین در سطوح 25.2 هزار دلار، 26.8 هزار دلار و 27.8 هزار دلار قرار دارند. ساختار بازار بیت کوین در نمودار 4 ساعته به شدت نزولی بوده و تراز 27.4 هزار دلار نشان‌دهنده بالاترین قیمتی است که اخیراً ثبت شده است. عبور از موانع مذکور و ادامه حرکت بالاتر از این سطح نشان‌دهنده تغییر جهت‌گیری روند به سمت الگوهای صعودی است، اگرچه می‌تواند یک تله گاوی نیز باشد. برای تثبیت یک روند صعودی کوتاه مدت، بیت کوین باید کف قیمت بالاتری را تشکیل دهد.

از طرفی، با توجه به روند بازار در بازه زمانی روزانه، احتمال ریزش بیشتر قیمت محتمل به نظر می‌رسد؛ گرچه اندیکاتور تراکم/توزیع (A/D) در ماه می فاقد روندی قوی بود، ولی در کل مسیری نزولی را طی کرده است. اندیکاتور جریان پول چایکین (CMF) نیز جریان وسیع خروج سرمایه از بازار را نشان می‌دهد. اخبار مربوط به اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد بایننس و دارایی‌های دیجیتال اصلی که به عنوان اوراق بهادار برچسب‌گذاری شده‌اند، مانع بزرگی سر راه گاوها (خریداران) ایجاد کرده است.

کاهش دلتای حجم انباشتی (CVD) و افزایش فشار فروش

اندیکاتورهای بیت کوین

با توجه به سقف قیمت روزانه 9 ژوئن (19 خرداد) تا کف قیمت روز بعد از آن، قیمت بیت کوین 4.95 درصد کاهش را نشان می‌دهد. اگر این روند ریزش بیت کوین همچنان ادامه یابد، این درصد نیز متعاقباً افزایش خواهد یافت. ولی در حال حاضر، رمزارز اصلی بازار با کمتر از یک درصد رشد روزانه، با قیمت 25788 دلار معامله می‌شود. در کنار این کاهش قیمت، CVD اسپات نیز در یک روند نزولی ثابت قرار گرفته است که کل هفته گذشته ادامه داشت. این وضعیت نیز به افزایش احتمالی فشار فروش اشاره دارد.

از طرفی، نرخ بهره باز در بازارهای فیوچرز نیز نشان‌دهنده احساسات نزولی است. روز 6 ژوئن (16 خرداد)، زمانی که بیت کوین از 25.4 هزار دلار به 27.3 هزار دلار افزایش یافت، نرخ بهره باز به شدت سقوط کرد. از آن زمان به بعد این معیار ثابت مانده است. بنابراین، با توجه به حضور سفته‌بازان و پرایس اکشن نزولی، گاوها باید نسبت به خرید بیت کوین بالاتر از حمایت 25.2 هزار دلاری محتاطانه عمل کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array