به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، بازارهای طلا ابتدا در جریان معاملات روز دوشنبه (1 آبان) کاهش یافتند، اما پس از آن تا حدودی چرخیدند تا دوباره نشانه‌های حیات از خود نشان دهند، زیرا دلایل زیادی وجود دارد که طلا همچنان کانون توجهات سرمایه‌گذاران باشد.

وقتی به بازار طلا نگاه می‌کنید، می‌بینید که در چند هفته گذشته بسیار صعودی بوده، که البته با توجه به جنگ و تنش در خاورمیانه، بسیار منطقی است؛ چرا که طلا یک دارایی ایمن در شرایط بحرانیست. با این حال، هر صعودی نیاز به یک دوره اصلاح دارد و سطح 2000 دلار هم یک سطح مهم به لحاظ روانی است.

تحلیل و بررسی بازار طلا

تحلیل طلا 2 آبان

طلا عقب‌نشینی کرد و در کانال 1972 دلار قرار گرفت، زیرا معامله‌گران پس از رالی قوی اخیر سیو سود کردند. شاخص قدرت نسبی (RSI) اخیراً به سمت قلمرو متوسط حرکت کرده است، بنابراین طلا فضای کافی برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب را دارد.

پولبک اخیر نشان داد که طلا بیش از هر زمان دیگری جهت حرکت خود را با خبرها مشخص می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید در این بازار فعالیت کنید، اخبار موثر بر فلزات گرانبها را به دقت زیر نظر داشته باشید.

آمار مهم هفته جاری که در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه سوم 2023 آمریکا است که در روز پنج‌شنبه (4 آبان) منتشر می‌گردد. اهمیت این آمار از آن جهت خواهد بود که نه‌تنها به طور قابل توجهی بر احساسات بازار تأثیر می‌گذارد، بلکه بینش‌هایی را در مورد چشم‌انداز اقتصادی گسترده‌تر ایالات متحده نیز ارائه می‌دهد.

تحلیل بازار نقره

نقره

نقره نیز در بحبوحه کاهش در بازار فلزات گرانبها، بخشی از سودهای اخیر خود را از دست داد. نسبت طلا به نقره به سمت سطح 86 برگشت که برای نقره نزولی بود.

از نقطه نظر تکنیکال، عقب‌نشینی فعلی پس از یک رالی قوی درست به نظر می‌رسد. نقره باید بالاتر از 23.60 دلار باشد تا شتاب بیشتری کسب کند.

تحلیل بازار پلاتین

تحلیل پلاتین 2 آبان

پلاتین به تلاش‌های خود برای ثابت ماندن بالاتر از سطح 900 دلار ادامه می‌دهد؛ در حالی که معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای جدیدی هستند. اگر پلاتین به بالای 900 دلار صعود کند، به سمت مقاومت بعدی در کانال 925 تا 935 دلار خواهد رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array