به گزارش ایران دکونومی، پژو پارس که در ابتدا نام پرشیا را داشت سدانی است که از سال ۱۳۷۹ در خط تولید ایران خودرو حضور دارد. این سدان پر تیراژ ترین محصول ایران خودرو بوده و همیشه طرفداران زیادی داشته است.

موضوع توقف تولید پژو پارس از دی ماه امسال با طرح موضوع زیان‌دهی شرکت به سبب قیمت‌ پایین آن و همچنین عدم رعایت الزامات استاندارهای ٨۵گانه صورت گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استاندارد‌های ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

آنچه که درباره استاندارد‌های اجباری در صنعت خودرو به عنوان قانون وضع شده، اجرا می‌شود و تولید کنندگان باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف کننده، ظلمی از جانب تولید کننده به مصرف کننده وارد نشود.

با ادامه این رایزنی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو با سازمان ملی استاندارد برای اخذ مجوز تداوم تولید خودروی پژو پارس، بالاخره این گروه صنعتی موفق شد و تداوم تولید پژو پارس برابر قانون، مشروط به نتایج آزمون شد؛ در حقیقت رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: چنانچه این خودرو بتواند استاندارهای بین‌المللی مدنظر را پاس کند، تولید آن مانعی ندارد.

مهدی اسلام‌پناه – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران -در این رابطه گفت: ضمن اخذ تعهدات اصلاح، بهبود و ارتقاء کیفیت و ایمنی خودروهایی که عیوب فنی، مقرره‌ای و بعضاً کیفیت دارند (از جمله همین خودروی پژو پارس)، ما منتظر نتایج مرکز آزمون بین‌المللی هستیم تا در جهت رفع دغدغه‌ی ثبت‌نام‌کنندگان، تولیدکننده‌ی خودرو در چند شیفت و در تیراژ بالا، به امر تولید بپردازد تا بتواند  تعهدات خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد: طبیعتاً پس از اخذ نتایج آزمون بین‌المللی استاندارد، مطابق نتایج اقدام خواهد شد؛ همیشه شورای عالی استاندارد، تلاش کرده است که با در نظر گرفتن حقوق مصرف‌کننده و همچنین ایمنی، سلامت و ارتقاء کیفیت، بتواند رفتار کیفی تولید را ارتقا بدهد.

 پیش‌بینی می‌شود که نتایج آزمون استاندارد، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص شود.بر این اساس، حداقل تا پایان فروردین ماه سال ١۴٠٣ تولید خودروی پژو پارس قطعی خواهد بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array