به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازی همستر کامبت (Hamster Kombat) ستاره‌ نوظهوری در دنیای بازی‌های کریپتویی تلگرامی است که کاربران می‌توانند با فعالیت در آن، سکه‌های مجازی به‌دست آورند. همستر کامبت محبوبیت بسیار بالایی کسب کرده و شباهت فراوانی به نات کوین دارد. در ادامه به کلیه زوایای همستر کامبت و مقایسه آن با نات کوین پرداخته شده است. با ما همراه شوید…

همستر کامبت چیست؟

در دنیای دیوانه‌وار بازی‌های کریپتو، همستر کامبت بازی بزرگ جدیدی است. این بازی 25 مارس 2024 در شبکه باز پخش شده و تنها 11 روز بعد، به 1 میلیون بازیکن رسید. هر روز حدود 40 میلیون نفر این بازی را انجام و حدود 1 ساعت وقت خود را صرف بازی می‌کنند. در حال حاضر همستر کامبت، راه نات کوین (Notcoin) را به عنوان دیگر بازی محبوب کلیکی دنبال کرده و به نظر می‌رسد رقیب خوبی برای آن است.

بازی همستر

همستر کامبت چگونه محبوب شد؟

موفقیت ویروسی Hamster Kombat به لطف گیم پلی فوق العاده جذاب و تبلیغ دهان به دهان آن است. برای رشد سریع‌تر در بازی، بازیکنان باید دوستان خود را دعوت کنند تا بتوانند جوایز بیشتری دریافت نمایند. در ابتدا، بازیکنان می‌بایست 3 نفر از دوستان خود را به بازی دعوت می‌کردند، اما با رشد محبوبیت بازی، این تعداد به 15 اشتراک برای هر بازیکن افزایش یافت. ویژگی‌های جذاب بازی که بازیکنان را وادار به دعوت دوستان می‌کند، قطعاً رشد و فراگیری همستر کامبت را تسریع کرده است.

دلایل محبوبیت همستر کامبت:

نوآوری و سرگرمی: بازی ترکیبی منحصر به فرد از استراتژی، جمع‌آوری و مبارزه است، آن هم در یک محیط سرگرم کننده و رقابتی.

دسترسی آسان: از آنجایی که در چت تلگرام است، همه می‌توانند بدون نیاز به نصب برنامه‌های اضافی بازی کنند.

اقتصاد بازی: با ارزهای دیجیتال و توکن‌ها، بازیکنان می‌توانند ارزش واقعی کسب کنند و معامله کنند.

بازاریابی ویروسی: ایردراپ‌ها و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی ایجاد کرده است که هم بازیکنان و هم سرمایه‌گذاران را به خود جذب می‌کند.

انجمن فعال: ویژگی‌های تعاملی و اجتماعی تلگرام به ایجاد یک انجمن فعال کمک می‌کند که همواره بازی را در حال رشد نگه می‌دارد.

ماموریت همستر کامبت

با استناد به سخنان سازندگان بازی، همستر کامبت فقط یک بازی نیست و قطعاً فقط یک «کلیک» نیست.

در حقیقت، این بازی یک شبیه‌ساز مدیر عامل صرافی رمزنگاری است که در آن هر کسی می‌تواند به عنوان مدیر عامل شرکت کند، صرافی خود را بسازد و بخشی از این پروژه بزرگ‌تر باشد!

این «بازی کوچک زیبا» به بازیکنان اجازه می‌دهد از پایین به بالا بروند و مجبور نیستند این کار را به تنهایی انجام دهند. آنها این کار را با دوستان انجام می‌دهند.

بازیکنان می‌توانند چت کنند، سرگرم شوند، چیزهای جدید بیاموزند و بخشی از دنیای Web3 شوند، که ممکن است قبلاً دور از دسترس به نظر می‌رسید.

ماموریت واقعی بازی این است که به همه کمک کنیم با هم رشد کنند، یاد بگیرند، دوستان پیدا کنند و بزرگترین و نزدیک‌ترین جامعه را بسازند. ماموریت دیگر بازی، گسترش سواد مالی، فراهم کردن فرصت‌هایی برای به دست آوردن سرمایه با هم، ایجاد ارزش و ایجاد یک جایگاه اجتماعی است.

ماموریت این است که متحد شویم، نه اینکه مردم را در برابر یکدیگر قرار دهیم. ارزش آتی توکن نشان دهنده قدرت مدیران عامل همستر و میزان باور آنها به خود و آنچه که می‌توانند با هم به دست بیاورند، خواهد بود.

ویژگی های بازی همستر کامبت

کسب درآمد از همستر کامبت

همستر کامبت در دنیای بازی برای کسب درآمد متمایز است و چیزی فراتر از تجربه بازی کلیکی معمولی ارائه می‌دهد. گیم پلی بر روی مکانیک ضربه زدن تمرکز دارد و بازیکنان باید وظایف خود را برای کسب پاداش و ارتقاء همستر خود به درستی انجام دهند.

جوایز روزانه و وظایف ویژه: بازیکنان هر روز انگیزه دارند که وارد سیستم شوند و کارهای مختلف را برای کسب امتیاز و پاداش انجام دهند.

هدایای مکرر: هدایای منظم بازی را هیجان انگیز نگه می‌دارد و بازیکنان را تشویق می‌کند که دوباره به بازی برگردند.

اشتراک گذاری اجتماعی درون بازی: بازیکنان می‌توانند دوستان خود را دعوت کنند تا به بازی بپیوندند، شبکه خود را گسترش دهند و برای هر عضو جدید جوایزی دریافت کنند.

همسترهای قابل ارتقا: بازیکنان می‌توانند از جوایز خود برای ارتقاء همستر استفاده کنند و عملکرد و پتانسیل کسب درآمد خود را بهبود بخشند.

این ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای اعتیادآور و باارزش ایجاد کنند و همستر کامبت را در صحنه شلوغ بازی‌های کریپتو متمایز کنند.

چگونه از همستر کامبت درآمد کسب کنیم؟

درست مانند نات کوین، همستر کامبت یک airdrop اعلام کرده است. اما بر خلاف نات کوین، Hamster Kombat در مورد آن بسیار بازتر است.

در داخل برنامه Hamster Kombat، یک گزینه “Airdrop” وجود دارد که می‌گوید آنها از قبل با صرافی‌ها و بازارسازان معامله کرده‌اند. با این حال، آنها هنوز تاریخ دقیقی را برای ایردراپ مشخص نکرده‌اند.

Notcoin سه ماه کار کرد و یک ماه بعد از توقف توکن خود را راه اندازی کرد. همستر کامبت ممکن است دقیقاً همان طرح را دنبال نکند، اما با توجه به اینکه چگونه Notcoin تبلیغات خود را به ارزش بازار تبدیل کرد، تعجب نخواهیم کرد اگر همستر کامبت چیزی مشابه را امتحان کند.

نکته برای بازیکنان: سعی کنید کارت های بازی را سریع‌تر پیدا کنید تا سود خود را در هر ساعت افزایش دهید. طبق شایعات مختلف، سود سکه ها در ساعت است که تعیین می‌کند در طول Airdrop چند توکن دریافت خواهید کرد.

شباهت های نات کوین و همستر کامبت

همستر کامبت هم مثل نات کوین این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا از طریق یک برنامه کوتاه مبتنی بر تلگرام، سکه کسب کنند. علاوه بر این، فرآیند بازی به سادگی باز کردن یک چت در تلگرام است!

اخیراً، همستر کامبت به نقش کلیدی Notcoin در هموار کردن مسیر موفقیت آنها تاکید کرد. استفاده از قابلیت‌های اجتماعی قوی تلگرام نیز نقش مهمی در موفقیت بازی داشته است.

به لحاظ قیمتی، با وجود نوسانات اخیر قیمت، Notcoin همچنان در بین سه توکن ترند برتر در CoinMarketCap قرار دارد.

با وجود پتانسیل رشد و گسترش همستر کامبت، باید دید که آیا همستر کامبت پتانسیل رقابت با Notcoin را دارد یا خیر.

اینترنت پر از شایعات مختلف در مورد Airdrop آینده و راه اندازی توکن های خود شده است. جزئیات هنوز در دست نیست، اما بازیکنان تشویق می‌شوند تا بیشترین تعداد سکه را جمع آوری کنند. رمز و راز این است که همه را هیجان زده و درگیر بازی نگه می‌دارد.

تفاوت‌های بازی همستر کامبت و نات کوین

در بازی نات‌کوین، کاربر می‌توانست روزانه با ضربه زدن روی یک سکه، امتیاز جمع‌آوری کند و در ازای پیوستن به برخی کمپین‌های تبلیغاتی پاداش بگیرد و عاقبت این امتیازها به ارز نات‌کوین تبدیل شد. در بازی همستر اما جدای از امتیازات محدودی که کاربر با ضربه شدن روی یک همستری به دست می‌آورد، روزانه با ارتقای سه کارت در محیط بازی و وارد کردن اسم رمز روز با حروف مورس، چند میلیون سکه به کاربر هدیه داده می‌شود.

البته فعال شدن برخی از این کارت‌ها نیازمند دعوت دوستان است و همین موضوع به کلونی سازی همستر کمک کرده است. هم‌زمان با ارتقای کارت‌ها، سیستم پاداش‌دهی بازی (پروفیت) هم تقویت می‌شود و بدون اینکه کاربر کاری انجام دهد، در هر ثانیه میزان مشخصی سکه به او اعطا خواهد شد و حتی در صورت آفلاین بودن کاربر، این پاداش‌دهی تا سه ساعت ادامه دارد.

در حقیقت، همستر کامبت اگرچه در ابتدای راه شبیه نات کوین است؛ اما فراتر از نات کوین مبتنی بر کلونی سازی و زیرمجموعه گیری است و درآمد نهایی کاربر نه بر اساس امتیازهای کسب‌شده، بلکه بر اساس میزان هزینه کرد او برای ارتقای بازی محاسبه خواهد شد. یکی از دلایل همه گیر شدن تب همستر نیز همین الزام دعوت دوستان در این بازی است.

مقایسه درآمد نات کوین و همستر کامبت

در بازی نات‌کوین، عده محدودی که در ابتدای راه با انتشار لینک دعوت، زیرمجموعه قوی جذب کردند، موفق به کسب درآمد بالا شدند، اما درآمد کاربران عادی بسیار کم بود.

نکته اساسی این است که در بازی نات‌کوین اکثریت کاربران در آخر موج به بازی پیوستند و درآمد خوبی کسب نکردند؛ درحالی‌که بازی همستر به دلیل تجربه موفق نات، از همان ابتدا هجوم کاربران را شاهد بودیم و بخش عمده بازیگران در یک سطح قرار دارند و این یعنی کل پاداش احتمالی بازی باید بین اغلب کاربران به مساوی تقسیم شود که معنای آن پایین بودن پاداش خواهد بود.

منابع: ambcrypto ، ironwallet، tradingview

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array