به گزارش ایران دکونومی،نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: توصیه ما به هموطنان این است که تحت هیچ شرایطی خرید طلا را به صوت اینترنتی انجام ندهند.

طلا جزء فلزات گران‌بها به شمار می آید و خریداران باید از صحت اعتبار و جواز واحد فروشنده طلا مطمئن باشند به طوری که فروشنده طلا مستلزم ارائه فاکتور خرید طلای بالای یک گرم به مشتریان است.

فروش طلا در فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام برای کسانی‌که جواز از اتحادیه طلاو جواهر گرفته باشند و مجوز اتحادیه کسب و کار مجازی را داشته باشند مجاز است و ممنوعیت ندارد.

اما ممکن است در خرید اینترنتی طلا از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز امکان فروش طلای تقلبی یا کم عیار وجود داشته باشد و اگر مشکلی رخ دهد قابل پیگیری نیست و به همین دلیل و در راستای حفظ منافع مردم، اعلام کرده‌ایم فقط واحد‌های دارای مجوز و دارای واحد‌های تجاری فیزیکی امکان فروش آنلاین را داشته باشند.

مردم باید توجه داشته باشند که مراکز فروش طلا در فضای مجازی هم باید فاکتور فروش صادر کنند و در این فاکتورها باید شماره تماس، شماره سریال و آدرس نوشته شده باشد وگرنه طلای خریداری شده قاچاق محسوب خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array