به گزارش ایران دکونومی،شایعات درباره افزایش قیمت بنزین همچنان داغ است و هر چند روز یک بار اخبارجدیدی در این‌باره به گوش می‌رسد. چند وقت پیش هم شایعه ۳ نرخی شدن قیمت بنزین در فضا مجاز دست به دست می‌شد.

افزایش قیمت بنزین باید در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مطرح شود که این اتفاق نیفتاده است و بر همین اساس، نه دولت و نه مجلس، اصلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند و تا کنون هم هیچ مصوبه‌ای و ابلاغیه‌ای و قانونی در این ارتباط صادر نشده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی از مردم می‌خواهم به هیچ عنوان به شایعه‌ها توجه نکنند، زیرا هیچ تغییر و افزایشی در قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۴۰۲ اتفاق نخواهد افتاد.

امروز نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتشار توییتی این شایعات را رد کرده است.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یکی از تصمیمات سخت پیش روی تیم اقتصادی دولت، تقویت ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد و پرهیز از هرگونه شوک‌درمانی است. سیاست‌های غیرقیمتی انرژی می‌تواند بدون ایجاد تکانه‌های جدید به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند.

وزیر کشور نیز در پاسخ به پرسش درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: این موضوع کاملاً شایعه است و خلاف واقعیت است؛ و هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز به دنبال فرهنگ سازی استفاده از کارت‌های سوخت شخصی است و مردم هم اطمینان داشته باشند که به میزان مورد نیاز، سهمیه و اعتبار در درون کارت‌های هوشمند سوختشان موجود است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array