به گزارش ایران دکونومی، سرویس راه‌اندازی شده جدید آپارات که در راستای ایجاد دریچه‌ای امن برای رساندن صدا و تصویر تولید‌کنندگان محتوا به مخاطبان است، از حق نشر یا کپی رایت آثار محافظت می‌کند.

حفاظت از حق نشر یک سیستم انگشت‌نگاری هوشمند است که هر ویدیوی بارگذاری‌شده در آپارات را بررسی کرده و ویدیوهای مشابه با نسخه دارای حق نشر را شناسایی می‌کند.

این سرویس آپارات در مدیریت محتوا یکی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارها محسوب می‌شود و لازم است این پلتفرم به آن مجهز شود.

در این سرویس، در ابتدا یک شناسه یکتا برای هر ویدیو در آپارات ایجاد می‌شود و در پایگاه داده ذخیره خواهد شد. پس از آن آپارات آن شناسه را با شناسه دیگر محتواها مقایسه کرده و در صورت وجود تشابه با محتوای دارای حق نشر، محتوای کپی شده را شناسایی و حذف می‌کند.

«مصطفی احمدی»، مدیر اجرایی سرویس آپارات پیرامون توضیحات بیشتر درباره سازوکار عملکرد این سرویس به دیجیاتو گفت: «روشی که ما استفاده می‌کنیم، شبیه به روش کانتنت آیدی یوتیوب است، ولی در نوع و روش پیاده‌سازی تفاوت‌هایی وجود دارد که در طول مسیر سعی داریم آن را دقیق و بهینه‌تر کنیم. کانالی که محتواهای کپی را منتشر کند، علاوه بر اینکه حذف می‌شود، براساس نوع و تعداد دفعات تکرار تخلف، دچار محدودیت‌هایی می‌شود که این محدودیت‌ها از بسته شدن آپلود به صورت موقت یا دائم و بسته‌شدن کانال به صورت دائمی متغیر است.»

وی افزود: «این سیستم قابلیت فعال‌سازی برای ویدیوهای بالای ۲ دقیقه را دارد. در حال حاضر و در فاز اولیه عرضه سرویس اگر ۹۵ درصد محتوا با سایر محتواهای منتشرشده شباهت داشته باشد، کپی شناسایی شده و حتی اگر لوگو یا تغییر سایز انجام شده باشد، ویدیو شناسایی شده و حذف می‌شود. اما اگر به طور مثال از یک محتوای ۱۰ دقیقه‌ای دو دقیقه‌اش کپی باشد از جانب سیستم قابل شناسایی نیست که قصد داریم در فازهای بعدی توسعه محصول این مورد را هم اضافه می‌کنیم.»

به گفته او، تمام شناسایی‌ها در این سرویس که با پردازش تصویر همراه است، از هوش مصنوعی بهره برده است و هر زمان که شناسه یکتایی برای ویدیو ثبت شود، در اصطلاح اثر انگشت آن ایجاد خواهد شد و سپس با همه محتواهای گذشته یا آینده چک می‌شود و ویدیوهای مشابه را حذف خواهد کرد.

احمدی تاکید کرد: «برای کانال‌هایی که در آپارات تولیدکننده محتوا هستند، این امکان وجود دارد که از طریق ارسال تیکت به پلتفرم، این امکان برایشان فعال شود و بعد از آن خودشان می‌توانند پس از فعال شدن برای هر کدام از محتواهایی که مدنظرشان است، درخواست حفاظت از حق نشر را بدهند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array