به گزارش ایران دکونومی و به نقل از ایرانیان استارتاپ، آچاره یکی از محصولات پلتفرمی شرکت دانش‌بنیان سانا گستر سبز است که در سال 1395 هجری شمسی، توسط سه تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد.

آچاره این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا هر خدمتی را که در منزل مورد نیاز دارند؛ مثل نظافت منزل، پذیرایی، شستشو، سرمایش و گرمایش، دکوراسیون و بازسازی، لوله‌کشی، تعمیر و نصب لوازم خانگی، برقکاری، کارواش، تعمیرات خودرو و… را از طریق وبسایت و اپلیکیشن به سهولت و در هر ساعتی از شبانه روز سفارش دهند. از طرفی افراد متخصص می‌توانند در این پلتفرم ثبت‌نام کنند و خدمات خود را ارائه دهند. آچاره در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، کرج، تبریز، شیراز، قزوین، کرمانشاه، اراک، ساری، قم، یزد، ارومیه، همدان، سنندج، اهواز، خرم آباد، رشت، کرمان، سبزوار، سلمانشهر (متل قو)، سمنان، اردبیل، جیرفت، کیش، بابل و ساوه فعالیت دارد.

بهمن امام، مدیرعامل مجموعه آچاره علاوه بر اعلام اشتغال‌زایی صدهزار نفری از طریق اپلیکیشن آچاره، به ثبت تعداد سفارش یک میلیونی در این اپلیکیشن نیز اشاره کرد.

در آستانه تولد ۷ سالگی این پلتفرم و در همایش «کار، تلاش و عزت» به همکاری آچاره با مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران پرداخت و گفت: همکاری آچاره با شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اتفاقات خوبی را رقم زد. ما از همین رو تصمیم گرفتیم برترین کارگران و متخصصان مناطق ۲۲گانه تهران را معرفی کرده و همکاری خود با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها را تداوم ببخشیم.

مدیرعامل آچاره در ادامه به موضوع تداوم همراهی‌های شهرداری با مجموعه آچاره پرداخت و افزود: ما تلاش کرده‌ایم در جهت اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت شغلی برای متخصصان در شهر تهران مفید واقع شویم و همکاری آچاره با خانه کارگر نیز تازه‌ترین اتفاقی است که می‌تواند نتایج پرباری برای کارگران و متخصصان در آچاره به همراه بیاورد. امام همچنین به برگزیده شدن اپلیکیشن آچاره در چند سال متوالی در جشنواره وب و موبایل اشاره کرد و توضیح داد: بیش از یک میلیون سفارش در آچاره به انجام رسیده است و تعمیرات و نگهداری دانشگاه شریف، ساختمان‌های همراه اول هم توسط آچاره انجام می‌شود. ضمن اینکه در حال عقد یک تفاهم‌نامه با کمیته امداد هم هستیم. به گفته «امام» پلتفرم آچاره در حوزه تعمیرات بیشترین رشد را کسب کرده است. او در این باره می‌گوید: همین رشد نیز به خودی خود به حوزه اقتصادی کشور برمی‌گردد. به خاطر شرایط سخت اقتصادی آدم‌ها تا جای ممکن سعی می‌کنند تعمیرات انجام دهند و توانایی خرید کالای جدید را ندارند. او در ادامه توضیح داد: از جدیدترین لاین‌های فعالیت آچاره در حوزه بازسازی است و ما هم‌اکنون از صفر تا صد کامل یک خانه را نوسازی می‌کنیم. حالا آچاره دو میلیون کاربر دارد و ما در تلاشیم مطابق با این رشد نیازهای کاربران را ترفیع کنیم. (پیوست)

در بهمن ماه گذشته اعلام شده بود که سرویس «پروفایل دیوار» که خدمات مشابه آچاره را ارائه می‌دهد، می‌تواند رقیب سرسختی برای این پلتفرم به حساب آید؛ اگرچه آمارها در آستانه ۷ سالگی آچاره بیانگر چیز دیگری است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array