به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم متن‌محور کمپانی متا، Threads، باز هم از چند قابلیت رقیب اصلی خود X کپی کرده و حالا دو گزینه جدید نظرسنجی و انتشار گیف را به لیست خدمات خود افزوده است.

این دو قابلیت، جدیدترین موارد لیست طویل آپدیت‌های اخیر Threads از جمله نسخه وب، قابلیت ادیت پست‌های منتشر شده، امکان لایک کردن، جستجوی متن‌محور، صفحه فید، پست‌های صوتی و غیره می‌باشد.
با توجه به سرعت بالای پیش‌روی این اپلیکیشن، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا در جدیدترین جلسه گزارش مالی این کمپانی به سرمایه‌گذاران اعلام کرده که “1 میلیارد نفری شدن تعداد کاربران پلتفرم Threads اصلاً هدف دور از ذهنی نیست”.

البته که چنین پیش‌بینی‌ای در حال حاضر کمی بیش از حد خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسند. پلتفرم Threads درحال حاضر تنها 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین در مقایسه با رقیب اصلی آن، پلتفرم X (توییتر سابق)، Threads هنوز در جذب و متقاعد کردن کاربران به سپری کردن زمان بیشتر در محیط اپلیکیشن خود عملکرد چشمگیری نداشته است.

مارک زاکربرگ
اظهار هیجان مارک زاکربرگ درباره عرضه قابلیت گیف

معرفی قابلیت کاربردی نظرسنجی به کاربران

به همین منظور، متا و زاکربرگ دائماً درحال جستجوی مسیرها و راهکارهای مفیدتر و کاربردی‌تری برای جذب کاربران هستند و یکی از روش‌های افزایش تعامل کاربران، ارائه قابلیت‌های کاربردی و موردعلاقه کاربران در توییتر است.

برای مثال، ارائه قابلیت “نظرسنجی” همیشه تأثیر به‌سزایی در افزایش نرخ تعامل کاربران در پلتفرم توییتر/X داشته است. نظرسنجی‌ها راه‌ فوق‌العاده‌ای برای اظهار نظر و تعامل با دیگر کاربران را در اختیار همه می‌گذارند و بدین‌ترتیب صدای همه افراد یک جامعه مجازی به‌راحتی شنیده می‌شود.

نظرسنجی Threads
نمایی از قابلیت نظرسنجی

اکانت‌های مختلف می‌توانند از قابلیت نظرسنجی به‌منظور جذب دنبال‌کنندگان جدید و داغ‌تر کردن بحث‌های روزانه استفاده کنند. همچنین استفاده از این قابلیت برای تصمیم‌گیری‌های روزمره و یا مکالمات سرگرم‌کننده؛ یکی دیگر از فعالیت‌های موردعلاقه کاربران است.
در واقع، مالک این کمپانی، شخص ایلان ماسک، بارها با استفاده از همین قابلیت نظرسنجی در پلتفرم X درباره مسائل بسیار زیادی به کمک کاربران تصمیم‌گیری کرده است!

نظرسنجی‌های منتشر شده در پلتفرم Threads تا 24 ساعت فعال خواهند بود و درست مانند محدود کردن پاسخ‌های (replies) یک پست، امکان محدود کردن شرکت در نظرسنجی به قشر خاصی از کاربران نیز وجود دارد.

گیف threads
نمایی از قابلیت گیف

قابلیت انتشار گیف در پلتفرم Threads

از طرفی، تصاویر متحرک گیف (GIFs) هنوز هم راه ارتباطی موردعلاقه بسیاری از کاربران هستند و حالا مسیر اظهارنظر به کمک این قابلیت در Threads نیز هموار شده است.
کمپانی متا در سال 2020 موتور جستجوی مشهور تصاویر گیف، Giphy را به قیمت 400 میلیون دلار تصاحب کرده بود. اما سپس به دستور کمیسیون ضدانحصار بریتانیا، مجبور شد از این کمپانی دست کشیده و آن را واگذار کند. کمپانی Shutterstock با یک معامله 53 میلیون دلاری این وبسایت را خریداری و از آن خود کرد. جای تعجبی نیست که همین موتور جستجوی Giphy، مرجع اصلی تمام گیف‌های منتشر شده در پلتفرم Threads خواهد بود.

با اینکه دو قابلیت نظرسنجی و گیف لزوماً محبوب‌ترین و پرتکرارترین خواسته‌های کاربران برای اضافه شدن به Threads نیستند؛ اما در هر صورت همین قابلیت‌ها هستند که دستاورد متا را از لحاظ رقابتی با پلتفرم X تقریباً هم‌سطح خواهند کرد. شایان ذکر است که برخی دیگر از رقبای پلتفرم X، مانند Bluesky هنوز از این قابلیت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. قابلیت انتشار گیف در زمان نگارش این خبر تنها در نسخه موبایلی Threads در دسترس است و هنوز در نسخه وب فعال‌سازی نشده است.

البته Threads هنوز راه بسیار طولانی‌ای را در مسیر رقابت با X پیش رو دارد. صرفاً کپی کردن و یا حتی الهام گرفتن از قابلیت‌های توییتر سابق و ارائه دادن همان خدمات تکراری به کاربران کافی نیست.
با گذشت زمان و با در نظر گرفتن همه موانع و چالش‌ها، پلتفرم X هنوز هم یکی از به‌روزترین منابع خبری و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود. این درحالی‌ست که آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اخیراً درباره مسیر پیش‌روی Threads گفته بود که “این پلتفرم قصد تمرکز بر پوشش اخبار مهم روزانه را نخواهد داشت”!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array