به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بسیاری از کاربران پلتفرم متن‌محور Threads متوجه شده‌اند که از این پس می‌توانند از نمایش پست‌های متنی خود در محیط اینستاگرام و فیسبوک جلوگیری کنند.

برای عدم نمایش پست‌های منتشر شده Threads در این دو شبکه اجتماعی، کافی است از گوشه بالا سمت راست (آیکون دو خط) اپلیکیشن به بخش Privacy رفته و سپس از منوی “Suggesting posts on other apps”، این قابلیت را براساس اولویت‌ها و سلیقه خود خاموش و یا روشن نمایند.

شایان ذکر است که این پلتفرم معمولاً آپدیت‌های جدید خود را به‌آهستگی و به‌مرور در اختیار همه کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل، دسترسی به این قابایت جدید برای همه کاربران ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

هردو شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک در طی چند ماه پیش دارای بخش اسلایدی جدیدی به‌نام “For you on Threads” (پست‌های پیشنهادی در Threads) شده‌اند.
با این وجود، بسیاری از کاربران Threads به نمایش محتواهای پست‌شده خود در اینستاگرام و فیسبوک واکنش منفی نشان داده بودند و کمپانی متا در ماه اکتبر (ماه میلادی گذشته) اعلام کرده بود “درحال رصد کردن بازخورد کاربران در این مورد است”.
کمی بعد، اخبار مربوط به عدم نمایش فعالیت کاربران Threads در دیگر پلتفرم‌های متا منتشر شد.

تردز

افزایش تعامل در Threads، رویایی دور از دسترس

در واقع هدف اصلی توسعه این قابلیت، افزایش نرخ تعامل پلتفرم Threads از طریق محیط اینستاگرام و فیسبوک بوده است. همانطور که در گذشته به این مسئله پرداخته بودیم، رقیب جدید X (توییتر سابق) توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی عملکردی استثنایی از خود به‌جا بگذارد؛ اما پس از مدتی از شور و شوق کاربران فروکش کرد و آمار مربوط به عملکرد این پلتفرم تازه‌وارد نیز به‌شدت دچار افت شد.

مدیرعامل کمپانی متا، مارک زاکربرگ، در طی جلسه مربوط به گزارش مالی فصل گذشته اعلام کرده بود که پلتفرم Threads درحال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد! این آمار، در مقایسه با ادعای “بیش از نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه در X” ایلان ماسک هنوز هم کمتر است؛ اما با توجه به قدمت کم Threads و تازه‌کار بودن آن، چنین دستاوردی بسیار قابل‌توجه است.

البته ممکن است تغییرات بسیار بزرگتر و بنیادی‌تری برای پروژه درحال توسعه متا، پلتفرم متن‌محور Threads در راه باشد. مهندس نرم‌افزار، محقق اپلیکیشن و علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی، الساندرو پالوزی اخیراً اسکرین‌شات جدیدی را در حساب‌کاربری X خود منتشر کرده که حاوی اخبار احتمالیِ هیجان‌انگیزی است!
براساس این اسکرین‌شات منتشر شده، به‌نظر می‌رسد متا بالاخره قصد باز کردن دسترسی کاربران تحت‌پوشش اتحادیه اروپا به پلتفرم Threads را داشته باشد. این غول تکنولوژی به دلیل اختلافات و مشکلات به‌وجود آمده و اعمال سراسری قانون DMA یا لایحه بازارهای دیجیتالی (Digital Markets Act)، از انتشار پلتفرم Threads در نواحی اروپا خودداری کرده بود.

البته که این عدم انتشار در اروپا، جلودار برخی از کاربران نبود. عده از افراد در زمان عرضه عمومی و جهانی Threads تلاش کرده بودند به‌صورت غیرقانونی وارد این پلتفرم شوند. اما مدتی بعد، چندین نفر از کاربران اروپایی از عدم دسترسی به این اپلیکیشن حتی با وجود VPN شکایت کردند.

کمپانی متا در پاسخ اعلام کرد که از چنین اقداماتی جلوگیری کرده و به دلیل مسائل و نگرانی‌های پیرامون حریم خصوصی کاربران، Threads تا اطلاع ثانوی در اروپا منتشر نخواهد شد و با انجام اقدامات جانبی از دسترسی غیرقانونی آنها به این پلتفرم نیز جلوگیری خواهد شد.

Threads

اما این پایان راه برای متا نیست. فارغ از اخبار مربوط به انتشار Threads، این کمپانی باید برای پیروی از چارچوب‌های نظارتی و امنیتی جدید اتحادیه اروپا نیز چاره‌ای می‌اندیشید. در نتیجه، زاکربرگ تصمیم گرفت به‌منظور جلب رضایت این اتحادیه و رعایت قوانین DMA، خدمات متا را در قالب “نسخه اشتراکی و پولی” به کاربران اروپایی ارائه دهد.

در نتیجه، کاربران ساکن قاره اروپا می‌توانند با پرداخت مبلغ معینی، تمام آگهی‌های تبلیغاتی پلتفرم‌های متا (اینستاگرام و فیسبوک) را از فید خود حذف کنند. هزینه تهیه این اشتراک، ماهانه 9.99 یورو برای نسخه وب و ماهانه 12.99 یورو برای نسخه موبایلی اندروید و IOS درنظر گرفته شده است.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array