به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل تصمیم گرفته تا با ایجاد تغییراتی در زیرساخت‌های چت‌بات هوش مصنوعی Bard، عملکرد آن را بهبود دهد.

پاسخ‌دهی مدل‌‌های زبانی بزرگ (LLMs) به‌صورت لحظه‌ای و آنی نیست؛ به همین دلیل معمولاً تولید پاسخ‌های مدنظر دستورات و سؤالات کاربران کمی طول می‌کشد. حالا کمپانی گوگل تصمیم گرفته تا با ایجاد گزینه‌ای جدید به‌نام “پاسخ‌دهی در لحظه”، عملکرد Bard را کمی تسریع کند.

 چت‌بات

فعال‌سازی این گزینه به این معنی است که پاسخ‌های ایجاد شده توسط چت‌بات Bard به‌صورت لحظه‌ای و در حین تولید توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کاربران نمایش داده خواهند شد.

اگر پاسخ ایجاد شده از نظر کاربران مفید و سازنده نباشد، امکان رد کردن آن پاسخ با انتخاب گزینه “Skip response” وجود دارد. به‌نظر می‌رسد تعبیه این گزینه به‌عنوان تنظیمات پیش‌فرض در هنگام ایجاد پاسخ‌های متنی تشریحی و طولانی‌تر توسط Bard در نظر گرفته شده است.

Bard
Bard

تسریع عملکرد چت‌بات هوش مصنوعی Bard

تا پیش از توسعه قابلیت نمایش آنی و لحظه‌ای پاسخ‌ها، چت‌بات Bard پاسخ‌ها را فقط زمانی که ایجاد آنها به پایان رسیده بود به کاربران نشان می‌داد و دیگر خبری از تایپ تدریجی نبود و پاسخ به‌صورت ناگهانی بر روی صفحه ظاهر می‌شد.
توسعه این گزینه باعث می‌شود تا زمان صبر کردن برای دریافت پاسخ مقداری کاهش یابد و درصورتی که در هنگام تایپ شدن تدریجی پاسخ‌ها، کاربران آن را نپسندیده و یا تأیید نکردند، می‌توانند به کمک گزینه Skip آن جواب را به‌کلی رد کنند.

برای فعال‌سازی این دو گزینه، کاربران باید به بخش تنظیمات این چت‌بات هوش مصنوعی مراجعه کرده و گزینه “Respond in real time” (پاسخ آنی و تدریجی) و یا “Respond once complete” (پاسخ تکمیل شده ) را انتخاب کنند.

البته علاوه بر این ویژگی‌ها، گوگل از چندین به‌روزرسانی دیگر نیز رونمایی کرده است. برای مثال، این چت‌بات از این پس توانایی خلاصه‌نویسی تعداد بیشتری از ایمیل‌ها را به‌صورت هم‌زمان دارد و همچنین به گفته کمپانی توسعه دهنده آن، به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی “بهتر متوجه می‌شود” که کاربران چه زمانی به جدیدترین ایمیل‌های خود نیاز دارند.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array