به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ تصمیم گرفته تا یکی از قابلیت‌های محبوب و پرتکرار کاربران را مجدداً به لیست خدمات خود بیفزاید.
براساس شواهد، کاربران به‌زودی قادر خواهند بود تا در نسخه وب و نسخه دسکتاپ پیام‌رسان واتساپ به قابلیت جذاب “View Once” یا همان پیام‌های ناپدیدشونده دسترسی داشته باشند.

برای کاربرانی که اصلاً از وجود این قابلیت اطلاعی نداشتند، توضیحات زیر اطلاعات کافی را ارائه خواهد داد:
در گذشته کاربران واتساپ به قابلیتی به‌نام “View Once” دسترسی داشتند که مشاهده تصاویر، ویدیوها و پیام‌ها را تنها برای یک‌بار امکان‌پذیر می‌کرد.
اما در نوامبر سال میلادی گذشته (2022)، واتساپ تصمیم گرفت این قابلیت را از نسخه وب و نسخه دسکتاپ خود به‌کلی حذف کند. دلیل حذف سراسری این قابلیت (به‌جز نسخه موبایلی)، مسائل امنیتی و حریم شخصی کاربران بوده است.

واتساپ

قابلیت View Once به نسخه PC و وب واتساپ بازگشت

با این وجود، پس از کش‌وقوس‌های فراوان قرار است این قابلیت مجدداً به این دو پلتفرم بازگردد. در جدیدترین آپدیت اپلیکیشن واتساپ، نشانه‌هایی مبنی بر توسعه مجدد قابلیت View Once در نسخه PC و وب مشاهده شده است.

براساس گزارش جدید وبسایت معتبر WABetaInfo، قابلیت View Once پس از یک‌سال دوباره در اختیار کاربران نسخه وب و دسکتاپ واتساپ قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد فعال‌سازی مجدد این قابلیت پس از انتشار آپدیت جدید اتفاق افتاده است.
شایان ذکر است که هم کاربران سیستم‌عامل ویندوز و هم سیستم‌عامل macOS به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. کاربران می‌توانند به کمک این قابلیت تصاویر و ویدیوهایی را برای یک‌بار مشاهده در اختیار دیگران بگذراند. پس از مشاهده، این پیام‌ها برای همیشه ناپدید خواهند شد.

View Once واتساپ

به زبان دیگر؛ بعد از اینکه گیرنده پیام بر روی پیام ناپدیدشونده کلیک می‌کند، این پیام از تاریخچه مکالمه محو خواهد شد و دیگر قابل دسترسی نخواهد بود.
در گذشته کاربران می‌توانستند از پیام‌های ناپدیدشونده (تصاویر) اسکرین‌شات گرفته و به‌نوعی آن را برای خود ذخیره کنند.
اما کمپانی واتساپ برای رسیدگی به شکایات کاربران و بهبود تدابیر امنیتی، در آپدیت جدید خود عملاً اسکرین‌شات گرفتن از پیام‌های ناپدیدشونده را غیرممکن کرده است.

از دیگر قدم‌های سازنده شبکه اجتماعی واتساپ به‌سمت بهبود و تقویت امنیت کاربری، می‌توان به اضافه شدن قابلیت “احراز هویت از طریق آدرس ایمیل” و همچنین توسعه (آزمایشی) قابلیت ایجاد یوزرنیم کاربری اشاره کرد.

از این پس کاربران می‌توانند روند احراز هویت در واتساپ را به‌جای دریافت کد فعال‌سازی از طریق SMS، به کمک کد فعال‌سازی ارسال شده به آدرس ایمیل خود انجام دهند. البته شایان ذکر است که این قابلیت قرار نیست جایگزین احراز هویت از طریق پیام کوتاه شود، بلکه به‌عنوان راه جایگزینی به کاربرانی ارائه می‌شود که به هر دلیل امکان دریافت کد فعال‌سازی از طریق SMS را ندارند.
به‌همین منظور لاگین کردن در حساب کاربری این اپلیکیشن پیام‌رسان از طریق آدرس ایمیل کار را برای چنین افرادی آسان‌تر خواهد کرد.

همچنین پیام‌رسان واتساپ در آپدیتی جدید تصمیم گرفت تا قابلیت “مکالمه صوتی” را به‌صورت عمومی عرضه کند. کاربران واتساپیِ حاضر در گروه‌هایی با 33 عضو و بیشتر می‌توانند بدون استرس و نگرانی منجر از تماس‌های صوتی اجباری، با استفاده از قابلیت مکالمه صوتی با دوستان خود به گفتگو بپردازند.

تفاوت قابلیت مکالمه صوتی گروهی (Group Voice Chats) با قابلیت تماس صوتی (Group Voice Calls) در این است که در تماس صوتی (تکی یا گروهی)، گوشی هر یک از مخاطبین به نشانه برقراری تماس زنگ می‌خورد و کاربران موظف هستند پاسخگوی آن تماس برای برقراری ارتباط باشند.
اما در مکالمه صوتی، گوشی کاربران برخلاف تماس صوتی زنگ نمی‌خورد و واتساپ با ارسال یک نوتیفیکیشن به آنها اطلاع می‌دهد که یک مکالمه صوتی گروهی در جریان است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل به آن بپیوندند.

منبع: Gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array