به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا اعلام کرده که آپدیت جدید اپلیکیشن واتساپ، 4 فرمت متنی هیجان‌انگیز را به این پیام‌رسان اضافه خواهد کرد.
این فرمت‌های متنی جدید بالاخره قابلیت‌های هایلایت کردن بخش خاصی از متن و یا ایجاد یک دستورالعمل قدم‌به‌قدم را برای کاربران امکان‌پذیر خواهد کرد.

براساس بیانیه جدید کمپانی متا، این 4 فرمت جدید متنی به‌‌منظور بهبود تجربه کاربری و بهینه‌سازی تعامل کاربران با یکدیگر به واتساپ افزوده شده‌اند. این فرمت‌ها که رسماً از امروز به‌صورت عمومی در اختیار کاربران این پیام‌رسان قرار گرفته‌اند؛ امکان ایجاد لیست‌های شماره‌دار و نقطه‌دار، نقل‌قول‌های بلوکی و مجزا و همچنین کدهای درون‌خطی را ایجاد کرده‌اند.

آپدیت واتساپ


فرمت‌های متنی جدید واتساپ کاربرد بسیاری برای دسته‌بندی و مرتب‌سازی پیام‌ها و تقسیم‌بندی متون طولانی به بخش‌های کوچک‌تر و قابل‌فهم‌تر خواهند داشت. با شکستن یک متن طولانی به چند بخش کوتاه‌تر به کمک این فرمت‌ها، کاربران تجربه بهتری در خواندن پیام‌ها و تشخیص موارد مهم خواهند داشت.

این فرمت‌های متنی جدید که به مدت طولانی در تیم واتساپ در حال توسعه بوده‌اند؛ از امروز رسماً در نسخه‌های اندروید و iOS و همچنین نسخه وب و مک در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. همچنین استفاده از این آپدیت جدید در محیط کانال‌های پیام‌رسان واتساپ نیز امکان‌پذیر است.
این 4 فرمت جدید به قابلیت‌های پیشین پررنگ کردن (Bold)، کج‌نوشتن (Italic) و خط کشیدن روی متن (Strikethrough) افزوده خواهند شد. به لطف این فرمت‌ها، متون طولانی واتساپ از حالت خسته‌کننده و یکنواخت خارج خواهند شد.

نمونه‌ای از فرمت‌های جدید متنی

نحوه استفاده از فرمت‌های متنی جدید واتساپ

لیست‌های نقطه‌دار: برای ایجاد یک لیست نقطه‌دار در این پیام‌رسان، کافی است در ابتدای متن علامت “-” و یک فاصله وارد کنید. از این لیست‌ها می‌توان به‌منظور ایجاد لیست خرید، یادداشت نکات مهم و غیره استفاده کرد.

لیست‌های شماره‌دار: برای استفاده از این فرمت، کافی است یک رقم و یا دو رقم، سپس علامت نقطه “.” و یک فاصله را در واتساپ تایپ کنید. از لیست‌های شماره‌دار برای ثبت کردن دستورالعمل یا روند انجام مرحله‌به‌مرحله یک فرایند خاص استفاده می‌شود. (نمونه: 1. )

نقل‌قول‌های بلوکی: برای برجسته و مجزا کردن بخش خاصی از یک متن، کاربران واتساپ می‌توانند از این فرمت جدید استفاده کنند. برای فعال‌سازی آن کافی است ابتدا علامت “>” و سپس یک فاصله تایپ شود. با ایجاد این نقل‌قول‌ها، متن موردنظر شما بیشتر به چشم خوانندگان خواهد آمد.

کدهای درون‌خطی: این روش نیز یک راهکار مؤثر برای جلب‌توجه خوانندگان است که البته بیشتر به‌کار کدنویس‌ها می‌آیند. برای استفاده از این فرمت در واتساپ نیز کافی است ابتدا علامت “`” و سپس یک فاصله در ابتدای متن تایپ شود.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array