به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بالاخره پس از دو ماه طی کردن مراحل آزمایشی در نسخه بتا، قابلیت پین کردن پیام‌ها در پیام‌رسان واتساپ به‌صورت رسمی معرفی شد.

براساس پست جدید وبلاگ واتساپ، در جدیدترین آپدیت اپلیکیشن واتساپ کاربران می‌توانند پیام‌های دلخواه خود را در چت‌های دو نفره و گروه‌ها به بالای صفحه پین کنند. به گفته این کمپانی، قابلیت پین کردن تنها محدود به پیام‌ها (پیام‌های متنی) نیست و کاربران می‌توانند نظرسنجی‌ها، تصاویر و ویدیوها و حتی ایموجی‌های دلخواه خود را به بالای چت پین کنند.

شایان ذکر است که هر‌بار صرفاً فقط می‌توان یک پیام را پین کرد. جالب اینجاست که اجرایی شدن این قابلیت ساده و کاربردی تا اواخر سال 2023 برای بزرگترین پلتفرم پیام‌رسان جهان (از نظر تعداد کاربر فعال در سراسر دنیا) زمان‌بر بوده است!

واتساپ
پین کردن آدرس و جزئیات یک رویداد گروهی

پیام‌های دلخواه خود را در واتساپ پین کنید

به گفته این پیام‌رسان تحت‌مدیریت کمپانی متا، پروسه پین کردن یک پیام به بالای چت بسیار ساده است و تنها با نگه‌داشتن انگشت بر روی متن مدنظر و انتخاب گزینه‌ Pin، آن پیام سنجاق خواهد شد.
واتساپ به‌صورت پیش‌فرض پیام پین شده را به‌مدت 7 روز به بالای مکالمه سنجاق خواهد کرد اما این بازه زمانی در سه حالت 24 ساعت/7 روز/ 30 روز قابل شخصی‌سازی است.

استفاده از این قابلیت در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد و مطمئناً افزوده شدن آن به محیط واتساپ نیز فواید خودش را خواهد داشت. برای مثال می‌توان از این قابلیت برای پین کردن اطلاعات مهمی که نباید فراموش کنید (مانند آدرس‌ها یا اطلاعات پرداختی و بانکی) و دسترسی آسان و سریع به آنها استفاده کرد.
و یا در چت‌های گروهی، اعضای گروه می‌توانند جزئیات مربوط به یک فعالیت و یا رویداد دسته‌جمعی را با سنجاق کردن پیام مربوطه به دیگران یادآوری کنند.

دیگر رقبای پلتفرم واتساپ از جمله تلگرام و iMessage مدت‌ها پیش قابلیت پین کردن پیام‌ها را در دسترس کاربران خود قرار داده بودند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت قرار است به کانال‌های این پیام‌رسان نیز عرضه شود یا خیر.

همچنین واتساپ هفته گذشته از یک آپدیت جدید دیگر نیز رونمایی کرده بود. پس از بازگشت پیروزمندانه پیام‌های محو شونده به این پلتفرم، واتساپ اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند “پیام‌های صوتی یکبار مصرف” را نیز با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

واتساپ اخیراً پس از یک‌سال وقفه تصمیم گرفته بود تا این قابلیت را به دو نسخه وب و دسکتاپ بازگرداند. در نوامبر سال 2022، واتساپ این قابلیت را از نسخه وب و نسخه دسکتاپ خود به‌کلی حذف کرده بود. دلیل حذف سراسری این قابلیت (به‌جز نسخه موبایلی)، مسائل امنیتی و حریم شخصی کاربران بوده است.

این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا پس از ضبط و ارسال پیام صوتی خود، تنظیمات آن را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که پس از یکبار شنیده شدن توسط مخاطب، به‌کلی حذف شود. پیام‌های صوتی یکبار مصرف یا حذف‌شونده (View Once) که در گذشته برای پیام‌های تصویری و ویدیویی نیز معرفی شده بود، به‌منظور تشدید چارچوب‌های امنیتی و حریم خصوصی کاربران به واتساپ افزوده شده‌اند.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array