به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کاربران پیام‌رسان واتساپ بالاخره به‌زودی می‌توانند تم رنگی این اپلیکیشن را براساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

یافته‌های جدید WABetaInfo، وبسایت مرجع آپدیت‌های واتساپ، حاکی از آن است که قابلیت تغییر تم رنگی این اپلیکیشن در دست توسعه می‌باشد.
با اینکه این ویژگی هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است؛ اما با دسترسی به آن بالاخره می‌توان بعد از سال‌ها رنگ‌های اصلی درنظر گرفته شده برای این اپ (سبز) را تغییر داد. به‌نظر می‌رسد درحال حاضر تنها 5 گزینه رنگی شامل سبز، آبی، سفید، صورتی و بنفش برای تغییر تم درنظر گرفته شده است.

اخیراً این اپلیکیشن پیام‌رسان تغییرات بسیاری را در رابط کاربری نسخه اندروید و iOS خود اعمال کرده است. از بازطراحی آیکون‌ها گرفته تا رنگ‌های جدید و قابلیت‌های کاربردی مانند پشتیبانی از چند اکانت به‌صورت همزمان، احراز هویت ایمیلی، ایجاد یوزرنیم اختصاصی و گسترش قابلیت کانال‌ها. تمام این تغییرات صورت‌گرفته توسط کمپانی متا، منجر به یک نوسازی اساسی در واتساپ شده است.

واتساپ
تنظیمات تم رنگی واتساپ از بخش تنظیمات

تغییر تم رنگی در اپلیکیشن واتساپ

حالا، اخبار جدید فاش کرده‌اند که به‌زودی کاربران نسخه iOS این پیام‌رسان می‌توانند رنگ‌های اصلی استفاده شده در این اپ را براساس سلیقه خود از میان گزینه‌های موجود شخصی‌سازی کرده و ظاهر جدیدی را به این اپلیکیشن بیاورند.

درحال حاضر تنها تغییر رنگی ممکن در محیط واتساپ، جابه‌جایی میان دو حالت تیره و روشن (Dark Mode – Light Mode) می‌باشد. با این وجود، پس از سالها خدمت‌رسانی هنوز امکان تغییر رنگ سبز معروف برند واتساپ وجود ندارد!
خوشبختانه به‌زودی کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد به این ویژگی دسترسی خواهند داشت و ظاهر واتساپ خود را نونوار خواهند کرد.

به گزارش وبسایت WABetaInfo، با توجه به اینکه این تغییرات برای اولین بار در نسخه بتای 24.1.10.70 سیستم‌عامل iOS مشاهده شده؛ پیش‌بینی می‌شود به‌‌زودی شاهد انتشار رسمی و عمومی این قابلیت به کاربران باشیم.

همانطور که در تصویر بالاتر مشخص است، کمپانی متا فعلاً 5 گزینه رنگی برای تغییر تم واتساپ در اختیار کاربران خود قرار داده است. ممکن است شخصی‌سازی ظاهر و تم رنگی این پیام‌رسان در آینده مانند سازوکار تلگرام به‌روشی پیشرفته‌تر و گسترده‌تر عرضه شوند.
شایان ذکر است که رنگ انتخاب شده توسط کاربران از این منوی رنگی پیش‌فرض، به‌صورت سراسری در تمام بخش‌های اپلیکیشن اعمال خواهد شد.

به گفته این وبسایت، در آپدیت‌های بعدی قابلیت تغییر رنگ حباب چت‌ها هم وجود خواهد داشت. اما هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه‌زمانی عرضه شود. کاربران واتساپ تا این لحظه فقط می‌توانستند تصویر پس‌زمینه چت‌های خود را تغییر دهند؛ اما با آپدیت پیش‌رو امکان تغییر رنگ اصلی و کلی محیط این اپ نیز وجود دارد.

یکی دیگر از تغییرات مهم پیش‌روی این پیام‌رسان، قابلیت ایجاد نام کاربری اختصاصی در نسخه تحت‌وب می‌باشد.

منبع: BeebomWABetaInfo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array