به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، همانطور که در اواخر تابستان اعلام شده بود، ممکن است اپلیکیشن واتساپ به‌زودی به دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متصل شده و امکان برقراری ارتباط یکپارچه را برای کاربران به‌وجود آورد.
حالا براساس یافته‌های جدید، به‌نظر می‌رسد اولین اقدامات برای محقق کردن این قابلیت صورت گرفته و نشانه‌هایی از توسعه قابلیت “مکالمات واسطه” در نسخه‌های آینده واتساپ دیده شده است.

به گفته وبسایت WABetaInfo، قابلیت “مکالمه‌های واسطه/جانبی” به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد تا به‌صورت یکپارچه با مخاطبین خود در دیگر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و یا سیگنال نیز در ارتباط باشند. قرار است در آپدیت‌های آینده واتساپ بخش ویژه‌ای برای پیام‌های دریافتی واسطه از دیگر اپلیکیشن‌ها به محیط این پیام‌رسان محبوب افزوده شود.

جدیدترین نسخه بتای منتشر شده برای سیستم‌عامل iOS (از طریق کانال TestFlight) نشان می‌دهد که قرار است این قابلیتِ درحال توسعه به‌زودی به آپدیت‌های پیش‌روی این سیستم‌عامل افزوده شده و در دسترس کاربران آیفون قرار بگیرد.

آپدیت واتساپ

تغییرات جدید واتساپ در راستای قانون DMA

این آپدیت جدید و کاربردی بخشی از اقدامات کمپانی متا برای اطاعت از چارچوب‌ها و قوانین تصویب‌شده توسط اتحادیه اروپا، به‌خصوص لایحه DMA می‌شود. حدود چهار ماه پیش، پیش‌بینی شده بود که اجرایی شدن این قابلیت جدید به اوایل سال 2024 موکول خواهد شد و حالا در آستانه ماه فوریه (دومین ماه سال 2024)، کمپانی متا واقعاً در این راه قدم برداشته است.
قانون DMA (قانون بازارهای دیجیتال – Digital Markets Act) شبکه‌های اجتماعی مختلف را موظف می‌کند که با یکدیگر “تطبیق” داشته باشند و رابطه‌ای “مشارکت‌پذیر” برقرار کنند.

اتحادیه اروپا چند ماه پیش با انتشار لیستی شامل نام چند کمپانی برتر تکنولوژی، خدمات و سرویس‌های ارائه‌شده توسط آنها را به پیروی از قانون DMA ملزم کرد. این لایحه با پیش‌گرفتن راهکاری آینده‌نگرانه، از تسلط ناعادلانه برخی از سرویس‌ها بر بازار جلوگیری خواهد کرد.
شش نام ثبت شده در این لیست، یا “دربان‌ها”، شامل کمپانی Alphabet (کمپانی مادر گوگل)، آمازون، اپل، کمپانی ByteDance (ارائه‌دهنده تیک‌تاک)، متا و مایکروسافت هستند.

کمپانی‌های تکنولوژی که دارای بیش از 45 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان هستند و درآمدی بیش از 7.5 میلیارد یورو در طی سه سال مالی گذشته داشته‌اند؛ واجد شرایط حضور در لیست قانون DMA هستند. علاوه‌بر این موارد، یکی دیگر از عوامل کلیدی حضور در این لیست “فراهم کردن شرایط ارتباط کاربران از طریق پلتفرم‌های مختلف، بدون هیچ محدودیتی است”.

با توجه به تسلطی که پیام‌رسان واتساپ بر بازار جهانی دارد؛ نقش کمپانی متا و عملکرد آن در رابطه با پیروی از قوانین جدید اتحادیه اروپا بسیار موردتوجه قرار گرفته است. شاید مهم‌ترین مزیت اجرایی شدن قانون DMA، اعمال سراسری شرایط “همکاری یکپارچه” میان پلتفرم‌ها و سرویس‌های کمپانی‌های مختلف باشد. به‌صورت کلی، معرفی رسمی این قابلیت باعث بهبود برقراری ارتباط میان کاربران و ارتقای تجربه کاربری خواهد شد.

با توجه به گزارش جدید وبسایت WABetaInfo، کاربرانی که تمایلی به استفاده از این قابلیت نداشته باشند می‌توانند از بخش تنظیمات آن را غیرفعال کرده و از دریافت چت‌های واسطه از دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان انصراف دهند.
یکی دیگر از موارد مهم، تضمین امنیت کاربران و اعمال رمزگذاری سرتاسری در چت‌های واسطه می‌باشد. کمپانی متا در تمامی آپدیت‌های اپلیکیشن واتساپ از اعمال این شرایط امنیتی اطمینان حاصل کرده و پیش‌بینی می‌شود این مورد نیز استثنا نباشد.

منبع: The News

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array