به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا تصمیم گرفته تا “سیستم هویتی” پلتفرم فیسبوک را به‌کلی آپدیت کند. این تغییر سیستم هویتی شامل طراحی مجدد لوگوی معروف فیسبوک نیز هست که اگر صادقانه به آن بنگریم، با لوگوی قبلی تفاوت چندانی ندارد!

در تصویر بالا، لوگوی قدیمی فیسبوک در سمت چپ و لوگوی جدید آن در سمت راست نمایش داده شده است. تنها تفاوت قابل‌توجه، رنگ آبی تیره‌تر لوگوی جدید و انحناهای حرف f می‌باشد.

به‌روز شدن هویت بصری فیسبوک

کمپانی متا روز چهارشنبه با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود درباره این تغییر لوگو نوشت:
“هدف ما از طراحی مجدد لوگوی فیسبوک، ایجاد لوگویی چشمگیرتر، جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر است. تمام تغییرات لحاظ شده در طراحی مجدد این لوگو، باعث ایجاد هارمونی و سازگاری بیشتر در نتیجه نهایی و هویت این اپلیکیشن خواهند شد.
ما با انتخاب رنگ آبی تیره‌تر به این هدف دست یافته‌ایم. رنگی که در اپلیکیشن ما به‌طرز شفاف‌تر و واضح‌تری نمایان خواهد بود و همچنین کنتراست این رنگ حرف f را بهتر به نمایش خواهد گذاشت.”

درحالی‌که متا از اصطلاحات و کلمات بسیار پیچیده‌ای برای توصیف این “تغییرات” استفاده کرده است؛ از دید بسیاری از کاربران و کارشناسان این “تغییر عظیم و به‌یادماندنی” فقط انتخاب رنگ آبی تیره‌تری نسبت به گذشته است!
از طرفی، فارغ از شوخی، اصلاح لوگوی فیسبوک توسط کمپانی متا به‌جای ایجاد یک لوگوی جدید؛ کاملاً با عقل جور درمی‌آید.

لوگوی فیسبوک

به گفته کمپانی متا، این شبکه اجتماعی محبوب روزانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال از سراسر جهان دارد! این آمار خارق‌العاده به آن معنی است که هرگونه تغییری، حتی کوچکترین تغییرات، توسط میلیون‌ها کاربر قابل مشاهده خواهد بود.
لوگوی فیسبوک یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین لوگوی دنیای تکنولوژی است و تصمیم متا برای ایجاد اصلاحات جزئی، کاملاٌ قابل درک است.

در گیف بالا، تاریخچه تمام لوگوهای این شبکه اجتماعی تا به امروز قابل مشاهده است.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array