به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل از نسخه جدید و آپدیت‌شده فروشگاه Chrome Web Store مرورگر گوگل‌کروم رونمایی کرده است.

اخبار مربوط به این آپدیت ظاهری حدود دو ماه پیش توسط پریسا تبریز، شاهدخت امنیت کمپانی گوگل رونمایی شده بودند. در این مقاله، پیش‌نمایش‌هایی از ظاهر جدید فروشگاه وب گوگل‌کروم با طراحی Material You به کاربران نمایش داده شده بود.
از امروز، این فروشگاه با ظاهر تازه و نونوار شده خود به‌صورت عمومی در دسترس همه کاربران گوگل‌کروم قرار گرفته است. تیم گوگل اخبار مربوط به این آپدیت را با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود اطلاع‌رسانی کردند.

فروشگاه وب کروم، مدرن‌تر و کاربردی‌تر

نسخه اصطلاح‌شده این فروشگاه شباهت ظاهری بسیاری به نسخه وب فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی‌استور دارد. ردپای زبان طراحی Material You در همه‌جا دیده می‌شود و سبکی ساده و مینیمال در آپدیت جدید این فروشگاه به‌کار گرفته شده است.

کروم

فروشگاه کروم که بازاری مخصوص کاربران مرورگر گوگل‌کروم است، با این آپدیت جدید تجربه‌ای ساده‌تر، کاربردی‌تر، مدرن‌تر و کاربرپسندتر را به افراد ارائه داده است.

 تمرکز اصلی آپدیت بر خوانا بودن آیکون‌های جدید گوگل‌کروم است و همچنین تم رنگی جدید درنظر گرفته شده با ابزار و تب‌های مرورگر همخوانی بهتری خواهد داشت.

گوگل کروم

به‌منظور کاربرپسندتر شدن محیط این فروشگاه، رابط کاربری خود آن به‌طرز چشمگیری بهبود یافته است. اسلاید دائمی بالای صفحه، نمایانگر بهترین افزونه‌ها و تم‌های گوگل‌کروم برای کاربران است. بخش مخصوص جستجو به گوشه سمت راست بالای صفحه منتقل شده است. قابلیت‌های جستجوی مخصوصی مانند فیلترها (براساس دسته‌بندی‌های مختلفی مانند همه موارد/فقط افزونه‌ها و تم‌های ویژه/فقط ناشران معتبر) پروسه یافتن موارد مدنظر کاربران را تسهیل خواهند کرد.

با توجه به به‌کارگیری سراسری زبان طراحی Material You، تمام افزونه‌ها و تم‌های موجود در این فروشگاه در کارت‌هایی با گوشه‌های گرد نمایش داده می‌شوند و طراحی مینیمال و مدرن‌تری نسبت به نسخه قبلی خود دارند.

افزونه هوش مصنوعی

همچنین، فروشگاه وب جدید کروم دسته‌بندی جدیدی را مخصوص افزونه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران ارائه داده است. دسته‌بندی ویژه “Editors’ Spotlight” حاوی افزونه‌هایی که تیم توسعه‌دهنده گوگل برای دست‌یابی به اهداف مختلفی به کاربران توصیه می‌کنند.

خرید آنلاین

براساس پست جدید گوگل، علاوه‌بر افزونه‌های جدید و تخصصی هوش مصنوعی، آپدیت جدید فروشگاه وب گوگل‌کروم حاوی افزونه‌هایی برای خرید آنلاین نیز می‌باشد. کاربران می‌توانند با نصب کردن و استفاده از این افزونه‌ها، تجربه کاربری بهتری هنگام خرید برای خود به‌ارمغان بیاورند.

از کاربردهای این افزونه‌ها می‌توان به یافتن کد تخفیف، حراج وبسایت‌های مختلف، ردیابی آخرین تغییرات در قیمت‌ها، دستیار مدیریت هزینه‌ها و غیره اشاره کرد.

منبع: Android Police

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array