به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اخیراً کمپانی اپل از آپدیت جدیدی برای نسخه iOS اپلیکیشن Shazam رونمایی کرده است. تخصص این اپلیکیشن، شناسایی موزیک‌های مختلف از روش‌های متفاوتی می‌باشد.

علاوه‌بر شناسایی آهنگ‌ها از طریق میکروفون گوشی هوشمند، از این پس اپلیکیشن Shazam توانایی شناسایی موزیک‌های به‌اشتراک گذاشته شده در یوتیوب، تیک‌تاک و اینستاگرام را نیز خواهد داشت.
این قابلیت خصوصاً زمانی‌ به کار می‌آید که نام و اطلاعات بیشتری درباره موزیک مدنظر کاربران در پلتفرم‌های مربوطه به اشتراک نگذاشته شده است و یافتن آن دشوار خواهد بود.

Shazam

آپدیت اپلیکیشن Shazam برای کاربران آیفون

در آپدیت اخیر نسخه iOS اپلیکیشن Shazam، کمپانی اپل در بخش توضیحات بیشتر به توانایی تشخیص آهنگ‌های به‌اشتراک گذاشته شده در سه پلتفرم تیک‌تاک، اینستاگرام و یوتیوب اشاره کرده است. نحوه جستجوی آهنگ از این طریق نیز بسیار ساده است: کاربران با باز کردن اپلیکیشن Shazam، فشردن دکمه آبی تشخیص آهنگ و بازگشتن به اپلیکیشن تیک‌تاک، اینستاگرام و یا یوتیوب می‌توانند موزیک مدنظر خود را پیدا کنند.

البته این اپلیکیشن در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار دارد. در نسخه اندرویدی این پلتفرم نیز قابلیت مشابهی برای تشخیص آهنگ‌ها از دیگر اپلیکیشن‌ها وجود دارد. با این حال کاربران باید شخصاً به Shazam اجازه دسترسی به دیگر اپلیکیشن‌ها را بدهند.
در سال 2019، این اپلیکیشن، به مالکیت کمپانی اپل، موفق به تشخیص آهنگ‌ها از طریق هدفون کاربران نیز شد.

کمپانی اپل در سال 2018 توانست Shazam را به مبلغ 400 میلیون دلار تصاحب کند. کمی پس از نهایی‌سازی این معامله، یک گزینه مخصوص در بخش Control Center گوشی‌ها و محصولات آیفون مختص به Shazam تعریف شد.
به همین ترتیب کاربران توانایی ایجاد یک دکمه میانبر Shazam برای تشخیص اتوماتیک آهنگ‌ها را خواهند داشت.

در ماه می، کمپانی تیک‌تاک نیز در اقدامی مشابه از قابلیت “New Music” خود پرده برداشت. این قابلیت به کاربران تیک‌تاک کمک می‌کند تا در میان جدیدترین آهنگ‌های منتشر شده به جستجو بپردازند.

لینک دانلود آپدیت جدید Shazam از اپ‌استور

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array