به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در آستانه برگزاری اولین کنفرانس توسعه کمپانی هوش مصنوعی OpenAI، تصاویری از جدیدترین آپدیت چت‌بات ChatGPT لو رفته است که نوید کاربردهای بسیار جالبی را به‌کاربران می‌دهد.

براساس این اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای لو رفته، ممکن است به‌زودی ابزار جدیدی برای تولید محتوا و مدیریت چت‌‌بات‌ها در اختیار کاربران اشتراکی ChatGPT Plus قرار بگیرد.

درحالی که اولین کنفرانس توسعه OpenAI به‌زودی در سان‌فرانسیسکو و با حضور هزاران نفر از توسعه‌دهندگان از سراسر جهان برگزار خواهد شد؛ وبسایت The Decoder خبر از افشای یک آپدیت مهم و تأثیرگذار در چت‌بات ChatGPT داده است.

قرار است OpenAI در این رویداد درباره دستاوردها، بهبود عملکرد خدمات و دیگر سازوکارهای آپدیت‌شده خود اطلاع‌رسانی کند. این آپدیت‌ها در مسیر کاهش هزینه دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی در عین افزایش کارایی و بهره‌وری آنها خواهد بود. 

چت‌بات هوش مصنوعی

هر کاربر ChatGPT، یک چت‌بات اختصاصی!

به گفته این وبسایت، ابزار جدید و کاربردی به کاربران اجازه می‌دهد تا رسماً چت‌بات اختصاصی خود را به کمک امکانات و قابلیت‌های موجود در ChatGPT، شخصی‌سازی کنند. حتی شایعات حاکی از آن هستند که کمپانی هوش مصنوعی OpenAI قصد ایجاد یک مارکت اختصاصی برای به‌اشتراک گذاشتن این چت‌بات‌های شخصی‌سازی شده کاربران با یکدیگر را نیز دارد.

یکی از کاربران اخیراً خلاصه‌ای از آپدیت‌هایی که این مدت شایعات بسیاری درباره آنها منتشر شده بود را با دیگر افراد به اشتراک گذاشته است. صبح امروز نیز ویدیویی از محیط کاربری و UI این قابلیت جدید منتشر شده بود. در این ویدیو گزینه‌ای اختصاصی برای استفاده از ابزار “GPT Builder” مشاهده می‌شود که براساس چارچوب‌های ابزار هوش مصنوعی زایای ChatGPT توسعه داده شده است. کاربران می‌توانند با وارد کردن دستورات مدنظر خود در ابزار GPT Builder، چت‌بات‌های شخصی‌سازی‌شده خود را برای دستیابی به مقاصد خاص ایجاد کنند.


برای مثال، به کمک این ابزار که به مدل زبانی پیشرفته GPT-4 نیز مجهز است؛ کاربران می‌توانند چت‌بات هنری و خلاقی را ایجاد کنند که در مسیر تولید محتواهای بصری محصولات جدید به کمک افراد بیاید.

چت‌بات ChatGPT

این قابلیت که در گذشته “Magic Maker” نام داشت، اخیراً تغییر هویت داده و از این پس و به‌زودی با نام “GPT Builder” در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در بخش Create (ایجاد)، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب زبان پیش‌فرض، لحن پاسخگویی به سؤالات کاربران و سبک نوشتاری هر چت‌بات وحود دارد. سپس در تب Configure، تنظیمات و اطلاعات مربوط به نام‌گذاری، شرح و توضیحات و صدور دستورات لازم به چت‌بات وارد خواهد شد. همچنین کاربران می‌توانند فایل‌های دلخواهی را به‌عنوان دیتابیس مرجع و رفرنس اطلاعاتی چت‌بات خود آپلود کرده و قابلیت‌هایی مانند دسترسی به اینترنت و تولید محتواهای بصری (عکس و ویدیو) را نیز فعال‌سازی کنند.

برنامه اشتراکی جدید ChatGPT Enterprise

یکی دیگر از اخبار احتمالی کنفرانس توسعه OpenAI، معرفی برنامه‌های اشتراکی اقتصادی‌تر و منعطف‌تر برای مشتریان سازمانی می‌باشد. براساس تصاویر لو رفته، یک برنامه‌ اشتراکی جدید به‌نام “Team” به خدمات این کمپانی افزوده خواهد شد. از امکانات این اشتراک می‌توان به سرعت نامحدود خدمت‌رسانی مدل زبانی GPT-4 و تولید محتوای بسیار طولانی‌تر (چهار برابر نسبت به گذشته) اشاره کرد.
با توجه به اسکرین‌شات منتشر شده، هزینه خریداری کردن این اشتراک برای هر کاربر (به مدت یک سال) ماهانه 25 دلار خواهد بود. همچنین هزینه آن (بدون محدودیت زمانی) ماهانه 35 دلار است و هر اشتراک باید حداقل برای 3 کاربر سازمانی تهیه شود.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array