به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم BeReal قصد دارد با رونمایی از جدیدترین آپدیت خود، قدمی به‌سوی گسترش خدمات خود و افزایش تعاملات کاربران بردارد.

فلسفه وجودی اپلیکیشن BeReal، برخلاف دیگر پلتفرم‌های مشابه، ترغیب کردن کاربران به‌اشتراک گذاشتن تصاویر “واقعی” و بدون فیلتر از زندگی آنهاست.
این اپلیکیشن که محدودیت انتشار تنها یک پست در روز را دارد؛ در زمان نامعینی از روز با ارسال یک نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع می‌دهد که تنها 2 دقیقه وقت دارند تا با استفاده از دوربین اصلی و دوربین سلفی به‌صورت همزمان، فعالیتی که درحال حاضر در حال انجام آن هستند را به دوستان خود نشان دهند.

اپلیکیشن منحصربه‌فرد BeReal قصد دارد کاربران را به ایجاد روابطی صمیمانه‌تر و واقعی‌تر با دوستان خود (و نه طیف وسیع‌تری از مخاطبین) ترغیب کند.
در این اپلیکیشن محبوب پدیده‌ای به نام “سلبریتی” یا “اینفلوئنسر” وجود ندارد و همچنین مشاهده تعداد دوستان یک کاربر خاص غیرممکن است.

BeReal

رونمایی از بخش اختصاصی Friends of Friends در اپ BeReal

با این وجود، این اپلیکیشن همیشه تمرکز خود را به ایجاد یک بخش اختصاصی برای مشاهده فعالیت دیگر افراد (که جزء دوستان نیستند) با نام “Discovery feed” اختصاص داده است.
به‌نظر بعضی از افراد، وجود چنین بخشی با فلسفه وجودی و هدف مدنظر BeReal به‌کلی مغایرت دارد!

به همین دلیل این اپ تصمیم گرفته تا بخش “Discovery” را با بخش جدید “Friends of Friends” (دوستانِ دوستان) جایگزین کند.
به همین دلیل، از این پس کاربران می‌توانند به‌جای مشاهده فعالیت روزانه افراد غریبه‌ای که حتی ممکن است در بخش دیگری از دنیا زندگی کنند؛ شاهد فعالیت‌های دوستانِ دوستان خود (به‌نحوی آشنایان!) باشند.
البته سازوکار این آپدیت جدید وابسته به اعلام تمایل افراد در شرکت در این پروسه است.

BeReal

در زمان به‌اشتراک‌گذاری پست‌های جدید و روزانه BeReal، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که آیا این پست تنها با دوستان آنها به اشتراک گذاشته شود یا دوستانِ دوستان (آشنایان).
همچنین امکان حذف یک شخص خاص از لیست آشنایان وجود دارد و گزینه بلاک کردن نیز برای جلوگیری ارتباطات ناخواسته مانند گذشته امکان‌پذیر است.

همچنین در اقدامی دیگر برای “اجتماعی‌تر کردن BeReal”؛ این اپ بخش شخصی‌سازی پست‌های به‌اشتراک‌ گذاشته شده توسط کاربران را آپدیت کرده است.
از این پس امکان پین کردن سه پست قدیمی به بالای پروفایل BeReal وجود دارد (مانند کارکرد همین گزینه در اینستاگرام) و همچنین با استفاده از نشان @ امکان تگ کردن دوستان در پست‌ها نیز امکان‌پذیر شده است.

گزینه Dual Camera در اپلیکیشن Snapchat

رقابت میان تیک‌تاک، اینستاگرام و BeReal

این اپلیکیشن که سال گذشته به‌طرز چشمگیری وایرال و فراگیر شده بود، اعلام کرده که هم‌اکنون بیش از 20 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
محبوبیت ایده نوی BeReal به‌حدی بود که حتی اپلیکیشن تیک‌تاک از آن کپی کرد، اما پس از مدتی این قابلیت با نام “TikTok Now” به‌کلی از تیک‌تاک حذف شد.
اینستاگرام و Snapchat نیز با توسعه دادن قابلیت‌هایی که به‌صورت همزمان از دوربین اصلی و دوربین سلفی برای ثبت لحظات استفاده می‌کرد، سعی در رقابت با BeReal داشتند.

قابلیت Dual Camera در فیلترهای اینستاگرام

با اینکه جا افتادن BeReal و ایده خلاقانه آن در میان افراد جامعه در ابتدا کمی زمان‌بر بود؛ اما تیم توسعه‌دهنده فرانسوی این اپ هم‌اکنون با سرعت بالایی در حال پیش‌روی هستند و در طی چند ماه گذشته از چندین قابلیت و گزینه جدید برای بهبود تجربه کاربری رونمایی کرده‌اند.
از این قابلیت‌های جدید می‌توان به Bonus BeReal، RealChat و همکاری با اسپاتیفای اشاره کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array