به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، علاوه‌بر رونمایی از جدیدترین محصولات کمپانی اپل در رویداد Apple Event 2023، از جدیدترین آپدیت پیش‌روی سیستم‌عامل iOS نیز رونمایی شد.

حتی اگر کاربران قصد آپدیت کردن گوشی هوشمند خود به سری جدید آیفون 15 را نداشته باشند؛ می‌توانند با آپدیت کردن سیستم‌عامل گوشی خود به iOS 17 از جدیدترین قابلیت‌های نرم‌افزاری توسعه‌یافته توسط این کمپانی برخوردار شوند.

به گفته اپل، این نسخه از iOS در روز دوشنبه 18 سپتامبر (27 شهریور) به‌عنوان یک آپدیت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

iOS
قابلیت‌های ارتباطی جدید در آپدیت iOS 17

آپدیت سیستم‌عامل iOS 17 قابلیت‌های تازه‌ای را برای کاربران آیفون به ارمغان خواهد آورد. این قابلیت‌ها هم در اپلیکیشن‌های اصلی مانند Messages و FaceTime اعمال خواهند شد و هم ویژگی‌های تازه‌ای را معرفی خواهند کرد.
ویژگی‌هایی مانند Live Voicemail (پیام تلفنی زنده)، پیام‌های ویدیویی و صوتی از طریق FaceTime، بهبود عملکرد اپلیکیشن Messages، شخصی‌سازی ظاهر هنگام برقراری ارتباط تصویری و جدیدترین آنها، قابلیت کاربردی NameDrop.

کاربران آیفون از این پس می‌توانند با نزدیک کردن گوشی‌های هوشمند (و همچنین ساعت‌های Apple Watch خود) به یکدیگر، اطلاعات شخصی (مانند شماره تماس) را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

شاید تغییرات اعمال شده در پلتفرم iMessage، بزرگترین تغییرات ساختاری اپل برای کاربران آیفون باشد. این کمپانی با تعبیه کردن بخشی جدید در کیبورد، دسترسی به گزینه‌های رایج مانند دوربین، ارسال عکس، ارسال استیکر، سیستم پرداختی Apple Cash، ارسال فایل صوتی، ارسال لوکیشن و غیره را تسهیل کرده است.

iOS 17
نمایی از قابلیت امنیتی Check In

همچنین توسعه قابلیت جدیدی به‌نام “Check In” به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام رسیدن به مقصد مدنظر، اعضای خانواده و دوستان خود را از صحت و سلامت خود باخبر سازند.

اپل

سیستم‌عامل iOS 17 با معرفی کردن قابلیت “StandBy” راه جدیدی از دسترسی به اطلاعات ضروری را به کاربران ارائه داده است. هنگامی‌که گوشی آیفون به پهلو قرار می‌گیرد، قابلیت StandBy اطلاعاتی مانند ساعت، نوتیفیکیشن و حتی ویجت‌ها را در صفحه‌نمایش به کاربران نشان می‌دهد.

بهبود الگوریتم‌های ماشین‌لرنینگ باعث بالا رفتن دقت گزینه autocorrect (تصحیح خودکار) نیز خواهد شد.

اپلیکیشن Journal
اپلیکیشن Journal، دفتر خاطرات دیجیتال

آپدیت سیستم‌عامل iOS 17 یک اپلیکیشن کاملاً جدید و کاربردی به‌نام Journal را نیز به کاربران ارائه خواهد داد. هدف اپ Journal، ثبت احوالات و اتفاقات روزانه کاربران، درست مانند یک دفتر خاطرات دیجیتالی است.

از دیگر قابلیت‌های بهبود یافته در این آپدیت می‌توان به بهبود عملکرد جستجوی خصوصی در مرورگر سافاری، پشتیبانی از قابلیت امنیتی passkey، دسترسی به قابلیت‌های سلامتی جدید در اپلیکیشن Health، نقشه‌های آفلاین و آپدیت‌های مربوط به Apple Music ، AirPlay، AirTag، اپلیکیشن Home، اپلیکیشن Reminders و دستیار هوشمند صوتی Siri اشاره کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array