به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پیام‌رسان محبوب تلگرام به مناسبت کریسمس از جدیدترین آپدیت خود رونمایی کرد.

این شبکه اجتماعی هرسال با منتشر کردن آپدیتی جدید به استقبال کریسمس می‌رود و امسال نیز قابلیت‌هایی مانند بازنشر پیام‌های کانال‌ها در استوری، شخصی‌سازی کانال‌ها و غیره را به کاربران ارائه داده است.

شخصی‌سازی ظاهر کانال‌های تلگرام

براساس پست جدید این پیام‌رسان در بلاگ رسمی خود، از این پس صاحبان کانال‌ها می‌توانند در ازای دریافت بوست از کاربران و یا اعطای جوایز (giveaways) سطح کانال خود را ارتقا دهند. همچنین ادمین‌های کانال می‌توانند علاوه‌بر تغییر رنگ پیام‌ها، انتخاب پس‌زمینه و ایموجی استاتوس، یک رنگ و لوگوی اختصاصی برای کاور پروفایل خود نیز انتخاب کنند.
برای شخصی‌سازی ظاهر کانال کافی است به بخش تنظیمات و سپس منوی Appearance مراجعه کنید.

آپدیت تلگرام

بازنشر پست‌ها در استوری تلگرام

در جدیدترین آپدیت تلگرام، کاربران می‌توانند پست‌های موردعلاقه خود از کانال‌های مختلف را در استوری خود ری‌پست (بازنشر) کنند. کاربران می‌توانند این پست بازنشر شده را جابه‌جا کرده، تغییر سایز داده و یا تزئین کنند.
افرادی که این پست‌‌های بازنشر شده را در استوری شما مشاهده کنند، با کلیک کردن بر روی آن به کانال مربوطه ارجاع داده خواهند شد. تمامی فرم‌های محتوا (پیام‌های متنی، صوتی، تصاویر و ویدیوها) قابل ری‌پست کردن در استوری هستند و به گفته تلگرام در آپدیت‌های بعدی قابلیت‌هایی مانند انتشار نظرسنجی به‌صورت همزمان نیز به این بازنشرها افزوده خواهد شد.

هدیه دادن اشتراک Premium و جوایز دیگر

ویژگی جذاب دیگر آپدیت جدید تلگرام، امکان هدیه دادن اشتراک Telegram Premium به مخاطبان و دوستان است.
در بخش تنظیمات، منوی جدیدی به‌نام Gift Premium تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد با انتخاب حداکثر 10 نفر، اشتراک پولی تلگرام را تنها با یک کلیک به آنها هدیه دهید.
درصورتی که گیرنده از قبل این اشتراک را برای خودش تهیه کرده باشد، می‌تواند این هدیه را ذخیره کرده و بعداً فعال‌سازی کند و یا حتی آن را به شخص دیگری ارسال نماید.

همچنین کانال‌هایی که برای مخاطبین خود قرعه‌کشی (giveaways) برگزار می‌کنند؛ می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های جدید آپدیت تازه تلگرام مدت زمان برگزاری این مسابقات را افزایش داده و جوایز متنوعی برای کاربران خود درنظر بگیرند.
برای شفافیت بیشتر و جلوگیری از سوءتفاهم، برندگان هر قرعه‌کشی به‌صورت اتوماتیک در قالب پیام Show Winners برای همه به‌نمایش درخواهد آمد.

استوری تلگرام

مشاهده آمار ری‌پست‌ها

کاربران و دارندگان کانال‌ها از این پس به آمار دقیق و جزئیات مشاهده استوری‌ها توسط مخاطبین خود دسترسی خواهند داشت. همچنین کاربران و ادمین‌های کانال‌ها به افرادی که پست‌های آن‌ها را ری‌پست کرده‌اند نیز دسترسی خواهند داشت.

حذف پس‌زمینه تصاویر در استوری‌ها

شاید یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آپدیت کریسمسی تلگرام همین باشد. کاربران می‌توانند با افزودن یک تصویر جانبی از گالری خود به تصویر استوری تلگرام، پس‌زمینه آن را حذف کرده و به‌نوعی آن را با فضای تصویر اصلی ادغام کنند.

منبع: Telegram

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array