به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  تلگرام در تازه‌ترین پست وبلاگی خود از اضافه شدن چندین قابلیت‌ جدید به این اپلیکیشن پیام‌رسان خبر داده است. این به‌روزرسانی با قابلیت مینی‌مایزکردن (Minimize)  مینی‌اپ‌ها در یک نوار جدید همراه است که در قسمت پایینی برنامه در نظر گرفته شده است.

تلگرام می‌گوید توسعه‌دهندگان مینی‌اپ‌ها و تولیدکنندگان محتوا اکنون می‌توانند از ارز مجازی استارز (Stars) برای دریافت پاداش در اکوسیستم تون کوین (Toncoin) استفاده کنند. این ارز مجازی برای خرید بسته‌های تخفیف‌دار تبلیغات از تلگرام نیز کاربرد خواهد داشت.

اضافه شدن نوار مینی اپ‌ها به تلگرام

طبق گزارش رسمی تلگرام، در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر، ماهانه از مینی‌اپ‌های این برنامه استفاده می‌کنند. با آپدیت جدید امکان ارسال این مینی‌اپ‌ها به نوار پایین صفحه ممکن شده است. این به‌روزرسانی به کاربر اجازه می‌دهد بدون بستن بازی، به پیام‌های خود پاسخ دهد یا سایر مینی‌اپ‌ها را باز کند.

با نگه داشتن انگشت روی آیکون مینی‌اپ‌ها، می‌توانید آن را به سمت نوار پایین صفحه بکشید. با ضربه زدن روی این نوار، تمام برنامه‌هایی که در آن وجود دارد به شما نشان داده خواهد شد.

مینی اپ تلگرام

تلگرام استارز

هدف تلگرام از معرفی ارز مجازی استارز این است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه دهد تصاویر و ویدیوهای کانال خود را به کمک آن بفروشند. در کانال‌های پولی، محتوا فقط درصورتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که هزینه آن را پرداخت کرده باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این برنامه پیام‌رسان با به‌روزرسانی‌های جدید دریافت می‌کند، قابلیت جستجوی استور‌ها با هشتگ است. شما با ضربه‌زدن روی هشتگ‌های موجود در کپشن استوری‌ها می‌توانید به سایر استوری‌های عمومی ساخته شده با همین هشتگ دسترسی پیدا کنید. این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد به دامنه وسیع‌تری از مخاطبان دسترسی داشته باشند.

ارز استارز تلگرام

اضافه کردن برچسب موقعیت مکانی (Location) به استوری ویژگی دیگری است که امکان جستجوی استوری‌های عمومی ارسال شده از یک موقعیت مکانی مشترک را فراهم کرده است.

پاداش تولیدکنندگان محتوا با تون کوین

آن دسته از توسعه‌دهندگان بات‌های تلگرامی و یا تولیدکنندگان محتوا که موفق شده‌اند از طریق ارز مجازی استارز درآمدزایی کنند، به‌لطف آپدیت جدید این برنامه می‌توانند در ازای این ارز مجازی خود، پاداشی به شکل تون کوین (TON) دریافت کنند. گفتنی است که تراکنش‌های انجام گرفته با استارز کارمزد ندارند. تلگرام گفته است ارز مجازی استارز از طریق سیستم Fragment به‌صورت تون کوین (TON)  قابل‌برداشت است.

منبع: telegram

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array