به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم تیک‌تاک در حال توسعه‌ دادن قابلیت پشتیبانی این اپلیکیشن از پسوردهای بیومتریک در دستگاه‌های آیفون است.
بدین‌ترتیب، کاربران iOS قادر خواهند بود به جای وارد کردن رمز عبور، به کمک اثر انگشت (Touch ID) و یا تشخیص چهره (Face ID) خود وارد این اپلیکیشن شوند.

رمزعبورهای بیومتریک، پسوردهای اختصاصی جایگزینی هستند که هویت کاربران را براساس فاکتورهای بیومتریک از قبل ثبت شده در گوشی‌های هوشمند آنان تأیید کرده و به آنها اجازه دسترسی می‌دهد.

پلتفرم تیک‌تاک قابلیت دسترسی از طریق رمزعبورهای بیومتریک را فقط در نواحی خاصی ارائه خواهد داد. این قابلیت‌ از همین ماه فعلاً در آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.
هرچند این کمپانی قصد دارد به مرور زمان خدمات جدید خود را به مناطق بیشتری گسترش دهد، یعنی به‌زودی رونمایی از همین قابلیت برای کاربران اندرویدی و کاربران آمریکایی در راه خواهد بود.

بیومتریک
نحوه فعال‌سازی رمزعبور بیومتریک در اپلیکیشن تیک‌تاک

مزایای رمزعبور بیومتریک

به کمک این رمزعبورهای امن، همه اطلاعات شخصی کاربران در گوشی هوشمند آنها ذخیره شده و اپلیکیشن‌های واسطه به این داده‌ها هیچ‌گونه دسترسی نخواهند داشت. کاربران iOS می‌توانند از این پس به‌جای وارد کردن رمزعبور همیشگی، به‌کمک پسوردهای بیومتریک و از طریق اکانت iCloud خود مستقیماً وارد تیک‌تاک شوند.

کاربران با مراجعه به منوی تنظیمات اپلیکیشن تیک‌تاک و انتخاب گزینه “Passkey” می‌توانند این قابلیت جدید را فعال‌سازی کنند، سپس با تکمیل چند مرحله امنیتی، این روند با موفقیت پایان می‌یابد.

کمپانی تیک‌تاک با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود در این باره نوشت: “رمزعبورهای بیومتریک روند وارد شدن به حساب کاربری را تسهیل کرده و در عین حال معیارهای امنیتی را به شدت تقویت می‌کنند. زیرا در این صورت، “رمزعبوری” برای سرقت وجود نخواهد داشت، امکان فراموش کردن آن و یا استفاده مجدد برای چند حساب کاربری دیگر نیز عملاً غیرممکن خواهد بود.”

رمزعبور بیومتریک، حامی امنیت کاربران

اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک که از داده‌های بیومتریک کاربران برای ورود استفاده می‌کنند؛ هیچ‌گونه دسترسی‌ای به این اطلاعات شخصی ندارد و این داده‌ها مستقیماً در خود گوشی ذخیره می‌شوند.

تیک‌تاک با تأکید بر این مسئله که “رمزعبورهای سنتی دردسری بزرگ و دست‌وپاگیر برای امنیت و تجربه کاربری کاربران هستند”؛ اعلام کرد که درحال پیوستن به مجمع FIDO Alliance می‌باشد.

مجمع FIDO Alliance یک مؤسسه غیرانتفاعی است که بر استانداردسازی پروتکل‌های امنیتی کاربران متمرکز شده است. سال گذشته، سه کمپانی بزرگ و سرشناس گوگل، اپل و مایکروسافت نیز به این مؤسسه پیوستند. کمپانی اپل در طول رویداد WWDC امسال نیز افزوده شدن پشتیبانی از قابلیت‌های رمزعبور بیومتریک را به حضار اطلاع داده بود.

علاوه بر تیک‌تاک، کمپانی‌های دیگری نیز از این روش جدید و امن پشتیبانی می‌کنند: گوگل (و پلتفرم‌های زیرمجموعه)، 1Password، سرویس پرداختی و مالی PayPal، مایکروسافت و همچنین GitHub.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array