به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پیام‌رسان محبوب تلگرام در جدیدترین آپدیت خود چند قابلیت به لیست خدماتش افزوده است.
از جمله قابلیت‌های جدید ماه ژانویه این اپلیکیشن می‌توان به پیام‌های صوتی و ویدیویی “محو شونده”، امکان متوقف کردن ضبط در هنگام ارسال ویدیو یا پیام صوتی و همچنین قابلیت نمایش زمان “خوانده شدن” پیام‌ها توسط مخاطبین اشاره کرد.

پیام‌رسان تلگرام در پاییز سال 2023 برای اولین بار از قابلیت ارسال تصاویر و فایل‌های ویدیویی محو شونده رونمایی کرده بود. حالا این اپلیکیشن محبوب تصمیم گرفته تا این قابلیت را گسترش داده و آن را برای پیام‌های صوتی و پیام‌های ویدیویی نیز ارائه کند.
کاربران می‌توانند پس از ضربه زدن بر روی آیکون مخصوص میکروفون و ضبط پیام صوتی/ویدیویی خود، انگشت خود را به سمت بالا کشیده و گزینه “view-once” را انتخاب کنند. بدین‌ترتیب، این پیام‌ها نیز در قالب پیام‌های محو شونده ارسال خواهند شد و مخاطب گیرنده پیام تنها یک بار اجازه دارد تا را تماشا کرده و یا بشنود.

علاوه‌بر گسترش این قابلیت، تلگرام در این آپدیت جدید و از طریق همین منوی دسترسی به کاربران اجازه می‌دهد که در میانه ضبط پیام صوتی/ویدیویی، آنرا را متوقف (pause) کرده و از سر بگیرند. پیام‌رسان واتساپ نیز حدود دو ماه پیش قابلیت ارسال پیام‌های ناپدید شونده را به خدمات خود بازگردانده بود.

اولین آپدیت‌های تلگرام در سال 2024

یکی دیگر از آپدیت‌های ژانویه 2024 تلگرام، افزوده شدن زمان خوانده شدن پیام توسط گیرنده است. از این پس کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی پیام (در چت‌های خصوصی)، زمان خوانده شدن آن را نیز مشاهده کنند.
این قابلیت جالب از طریق بخش تنظیمات قابل فعال‌سازی/غیرفعال‌سازی می‌باشد.

البته کاربران اشتراکی که اشتراک پولی Telegram Premium را خریداری کرده‌اند؛ می‌توانند این قابلیت را غیرفعال کرده اما همچنان زمان خوانده شدن پیامشان توسط دیگران را مشاهده کنند؛ البته به شرطی که مخاطبان آنها این قابلیت را به‌صورتی عمومی به‌اشتراک گذاشته باشند.
علاوه‌براین، کاربران اشتراکی تلگرام با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه “همه کاربران” یا “مخاطبان من و کاربران Premium”، دریافت اولین پیام‌ و آغاز چت از سوی دیگران را براساس سلیقه و اولویت‌های خود محدود کنند.

تیم توسعه‌دهنده تلگرام در طی ماه گذشته عملکرد این پیام‌رسان را از بسیاری از جهات بهبود داده بود. در آپدیت‌ کریسمسی این اپلیکیشن، قابلیت‌های ویژه‌ای برای یافتن کانال‌های مرتبط و شخصی‌سازی آنها به کاربران ارائه شده بود. در ادامه، تماس‌های صوتی از طریق این پیام‌رسان محبوب به‌صورت سرتاسری رمزگذاری شده و در مصرف باتری گوشی‌های هوشمند نیز صرفه‌جویی شد.

در آپدیت ماه دسامبر 2023 اپلیکیشن تلگرام، به صاحبان کانال‌ها اعلام شد که از این پس می‌توانند در ازای دریافت بوست (Boost) از کاربران و یا اعطای جوایز (Giveaways) سطح کانال خود را ارتقا دهند. همچنین، بازنشر پست‌ها در استوری تلگرام، مشاهده آمار ری‌پست‌ها، حذف پس‌زمینه تصاویر در استوری‌ها و هدیه دادن اشتراک Premium از دیگر آپدیت‌های ماه گذشته این پیام‌رسان هستند.

در آپدیت دو ماه گذشته نیز قابلیتی جالب و کاربردی در زمینه پیام‌های صوتی به کاربران عرضه شده بود. این قابلیت کاربردی پیام‌های صوتی و ویدیویی مخاطبین را به‌صورت متنی و زیرنویس شده به افراد نمایش ‌می‌دهد. البته ارائه این قابلیت به کاربران نسخه رایگان تلگرام محدودیت‌های خاص خودش را نیز دارد و هر کاربر مجاز است هفته‌ای 2 پیام را به کمک این آپدیت جدید به متن تبدیل کند. بازنشر و شخصی‌سازی استوری‌ها و گسترش دنیای وسیع کانال‌های تلگرام از دیگر قابلیت‌های تازه‌وارد این اپلیکیشن هستند.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array