به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اینستاگرام به‌تازگی از قابلیت جدیدی برای اپلیکیشن خود رونمایی کرده که باعث ایجاد سؤالاتی در میان کاربران شده است: قابلیت اضافه کردن آهنگ به تصاویری که در چند اسلاید (photo carousels) پست شده‌اند.

مسئله اینجاست که بعد از اضافه کردن آهنگ به یک عکس، آیا اسم این محتوای رسانه‌ای هنوز “عکس/تصویر” خواهد بود؟ هنوز پاسخی برای این سؤال کاربران یافت نشده است.

این کمپانی برای رونمایی از قابلیت جدید خود؛ با ستاره موسیقی، اولیویا رودریگو همکاری کرده است. اولیویا با انتشار یک پست تصویری چند اسلایدی و افزودن جدیدترین آهنگ خود به‌نام “bad idea right?”؛ به‌نحوی جدیدترین دستاورد خود را نیز تبلیغ کرده است!

این دومین آپدیت موسیقی‌محور اینستاگرام در چند ماه اخیر است. در ماه ژوئن نیز از قابلیتی جدید برای به‌اشتراک‌گذاری بخشی از آهنگ‌های موردعلاقه کاربران در بخش Notes اینستاگرام رونمایی شده بود.

اینستاگرام

گسترش راه‌های همکاری در اینستاگرام

به‌نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد با معرفی کردن امکانات و توسعه قابلیت‌هایی مانند این، راه‌های همکاری (collab) بیشتری را برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا در قالب پست یا ریلز به‌وجود آورد.
اینستاگرام برای اولین بار در سال 2021 و پس از یک دوره آزمایشی کوتاه‌مدت؛ قابلیت Collabs را به‌صورت جهانی در اختیار کاربران قرار داد.

در جدیدترین اخبار مربوط به این بخش اعلام شده که از این پس کاربران می‌توانند از نهایتاً 3 نفر دیگر به‌عنوان همکار/مؤلف برای انتشار یک پست/ریلز دعوت به‌ همکاری کنند.
محتواهایی که تحت‌ این شرایط تولید و منتشر شدند، به‌صورت همزمان در دسترس مخاطبان هر 4 پدیدآورنده قرار خواهد گرفت.

همچنین این شبکه اجتماعی با آپدیت کردن استیکرهای اختصاصی “Add Yours” امکان همکاری میان تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان آنها را افزایش داده است.
بخش Add Yours که اولین بار در سال 2021 معرفی شده بود، حالا به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا با تعریف کردن یک هشتگ یا چالش اختصاصی؛ طرفداران خود را به مشارکت تشویق کنند.
همچنین امکان دسته‌بندی محتوای تولید شده توسط طرفداران با استفاده از استیکر اختصاصی تولیدکنندگان محتوا (در بخش Add Yours) کاملاً قابل دسته‌بندی و هایلایت شدن با تگ اختصاصی Creator pick است.

سازندگان محتوا می‌توانند تا 10 ریلز ایجاد شده توسط مخاطبان خود در پاسخ به این استیکر اختصاصی را انتخاب کرده و در پروفایل خود منتشر کنند. کاربران برگزیده نیز با دریافت نوتیفیکیشنی از این اتفاق آگاه خواهند شد.

اینستاگرام

محتوای برتر در اینستاگرام ریلزها هستند؛ نه تصاویر!

کمپانی متا شدیداً در تلاش است تا راه‌های جدیدی برای افزایش تعامل کاربران با محتواهای منتشر شده در بخش ریلز را توسعه داده و معرفی کند. بخش ریلز در اینستاگرام روزانه بازخوردی بیش از 200 میلیارد بار پخش در روز دارد!
به گفته زاکربرگ، مدیرعامل متا در جلسه گزارش مالی فصل دوم سال 2023، این بخش باعث کسب درآمدی 10 میلیارد دلاری برای این کمپانی شده‌ است.

همچنین متا قصد دارد تمرکز محتوای برتر در اینستاگرام را از “عکس” به “ویدیو” تغییر دهد. در ژوئن سال گذشته رسماً اعلام شد که تمام پست‌های ویدیویی در قالب “ریلز” در پروفایل کاربران منتشر خواهند شد.
پس ار اعتراض گسترده کاربران به این اقدام و ارجحیت دادن شدید به محتواهای بخش ریلز برای دیده شدن در الگورتیم؛ آدام موسری، رئیس اینستاگرام به کاربران اطمینان‌خاطر داد که “پشتیبانی از محتواهای تصویری مانند گذشته ادامه خواهد داشت. عکس‌ها بخش بزرگی از میراث اینستاگرام هستند و هرگز فراموش نخواهند شد.”

با این وجود، اپلیکیشن اینستاگرام از حال‌وهوای روزهای ابتدایی خود فاصله زیادی گرفته است و کاربرد آن دیگر در یک “آلبوم عکس دیجیتال” ساده خلاصه نمی‌شود.
حتی جدیدترین اقدام این کمپانی برای افزودن موسیقی به تصاویر چند اسلایدی نیز تلاشی مجدد برای پشتیبانی از محتواها و فایل‌های چندرسانه‌ای است!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array