به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پروتکل امور مالی غیرمتمرکز آوی (Aave) پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر بروز یک مشکل در یک ویژگی (feature) خاص از این پلتفرم، فعالیت در چند بازار را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. این توقف بر چندین شبکه از جمله Aave V2 Ethereum Market و دارایی‌های خاصی در شبکه بلاکچین آوالانچ در Aave V2 تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، دارایی‌های خاصی در شبکه‌های پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم نیز مسدود شده‌اند.

آوی هنوز مشخص نکرده است که دقیقاً چه مشکلی باعث ایجاد این شرایط شده است یا کدام دارایی‌ها دقیقاً تحت تأثیر قرار گرفته است، ولی در پست اخیر خود تاکید کرد که هیچ گونه وجهی از کاربران در هیچ یک از بازارهای آن در معرض خطر قرار ندارد.

آنچه که مشخص است این است که طبق اعلام این پروتکل، بازارهای Aave V3 در شبکه‌های اتریوم، بیس، متیس (Metis )، پالیگان و آوالانچ تحت تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند.

در این پروتکل آمده است: “پروپوزال حاکمیتی برای بازیابی عملکرد عادی پروتکل‌ها به زودی ارائه خواهد شد. پس از حل شدن کامل این مسئله، جزئیات را منتشر خواهیم کرد.”

آوی خاطرنشان کرد: کاربرانی که دارایی‌های مسدود شده را قرض گرفته یا آنها را تامین می‌کنند، همچنان می‌توانند پوزیشن‌های خود را برداشت یا بازپرداخت کنند، اما تا زمانی که مشکل حل نشود، نمی‌توانند دارایی‌های بیشتری به مقادیر قبلی اضافه کنند.

تاثیر این توقف بر قیمت آوی (AAVE )

آوی

تا این لحظه هیچ نشانه‌ای از تاثیر این موضوع بر قیمت توکن بومی شبکه آوی یعنی AAVE مشاهده نشده است. طبق گزارش CoinMarketCap، در زمان نگارش این مطلب، این توکن با حدود 1درصد افزایش، با قیمت 90.05 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array