به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 17 مارس (26 اسفند)، یونی سوآپ (Uniswap) اعلام کرد که در بلاکچین آوالانچ (Avalanche) مستقر شده و از رمزارز آواکس (AVAX) پیشتیبانی خواهد کرد. به عنوان یکی از پروتکل‌های پیشرو در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، استقرار در یونی سوآپ می‌تواند از نظر حجم معاملات و کل ارزش قفل شده (TVL) تأثیر قابل توجهی بر آوالانچ داشته باشد.

یونی سوآپ در آوالانچ

در پروپوزالی که برخی از اعضای جامعه ارائه کرده بودند، درخواستی مبنی بر استقرار نسخه سوم یونی سوآپ (Uniswap V3) در شبکه آوالانچ به چشم می‌خورد. به گفته پیشنهاد کنندگان، مجوز منبع کسب و کار (BSL)، که قرار است روز 1 آوریل (12 فروردین) منقضی شود، عامل محرک این تصمیم بوده است. انقضای BSL به توسعه دهندگان اجازه فورک Uniswap V3 را می‌دهد.

روز 17 مارس (24 اسفند)، رأی گیری با 26 میلیون رأی موافق یا 91.26 درصد کل آرا، به نفع این پروپوزال پایان یافت. در واقع، این پروپوزال به این معناست که آوالانچ که اکنون بیش از 200 پروتکل را تحت پشتیبانی خود دارد، با کمال میل پذیرای یونی سوآپ در سیستم خود خواهد بود.

مفهوم آن نیز این است که یونی سوآپ می‌تواند به طور بالقوه از پلتفرم تریدر جو (Trader Joe) به عنوان محبوب‌ترین پروتکل شبکه آوالانچ (Avalanche) به لحظا کل ارزش قفل شده (TVL)، پیشی بگیرد.

کل ارزش قفل شده آوالانچ

طبق آخرین داده‌های دیفای لاما (DefiLlama)، آوالانچ از حدود 281 پروتکل لیست شده در آن برخوردار است. در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد به کل ارزش قفل شده (TVL) آن اضافه شده است و مجموع آن در تمام پروتکل‌های موجود را به 821 میلیون دلار رسانده است.

این درحالی است که یونی سوآپ (Uniswap) از کل ارزش قفل بیشتری برخوردار است به طوری که نسخه V3 آن به تنهایی بیش از 2 میلیارد دلار ارزش قفل شده در خود دارد. علاوه بر جدیدترین طرح‌ برای استقرار در شبکه آوالانچ، یونی سوآپ در حال حاضر در چندین بلاکچین، از جمله پالیگان (Polygon)، آربیتروم (Arbitrum) و آپتیمیزم (Optimism) حضور دارد.

پیش‌بینی می‌شود کل ازش قفل شده (TVL) در این شبکه در نتیجه استقرار در آوالانچ افزایش یابد. علاوه بر آواکس (AVAX)، حجم تراکنش‌های آن نیز ممکن است تحت تأثیر این اقدام قرار گیرد.

تحلیل قیمت AVAX و UNI

پس از انتشار این خبر، قیمت آوالانچ (AVAX) در پایان معاملات روز 17 مارس 11.50 درصد افزایش یافت. در مقیاس روزانه، قیمت آواکس با 3.12 درصد کاهش به 17 دلار و 20 سنت رسیده است، ولی در تایم فریم هفتگی همچنان 19 درصد افزایش را نشان می‌دهد. روند صعودی جزئی میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) هر دو نشان می‌دهند که این دارایی در روندی صعودی قرار گرفته است.

نمودار آوالانچ

منبع: TradingView

در همین حال، قیمت یونی سوآپ (UNI) نیز با بیش از 18 درصد افزایش هفتگی به مرز 6.53 دلار رسیده است. آنگونه که از خطوط صعودی دو اندیکاتور MACD و RSI در نمودار روزانه این رمزارز پیداست، یونی سوآپ نیز درست مانند AVAX، به سمت یک روند صعودی حرکت می‌کند.

نمودار یونی سوآپ

منبع: TradingView

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array