به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه بلاکچین غیرمتمرکز اثبات سهام آوالانچ (AVAX)، از ابتدای ماه می (اواسط اردیبهشت) شاهد افزایش شدیدی در فعالیت شبکه در C-Chain خود بوده است. طبق گزارش آوالانچ اکسپلورر (Avalanche Explorer)، تعداد تراکنش‌های شبکه روز 17 می (27 اردیبهشت) به مرز 427612 رسید که بالاترین مقدار ثبت شده در بیش از یک ماه گذشته بود.

این افزایش یک چرخش مسیر قابل‌توجه از کاهش فعالیتی است که از اواسط آوریل (اواخر فروردین) در این شبکه شاهد بودیم.

زنجیره قرارداد یا به اختصار C-Chain، بلاکچین قرارداد هوشمند پیش‌فرض در شبکه آوالانچ است که امکان ایجاد هر گونه قرارداد هوشمند سازگار با بلاکچین اتریوم (ETH) را فراهم می‌کند.

تراکنشهای آوالانچ

بازار دیفای در شبکه آوالانچ

این افزایش عمدتاً ناشی از فعالیت در سیرکل (USDC) و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند استارگیت فایننس (STG) و تریدر جو (JOE) بوده است. درحالی‌که نقل و انتقالات استیبل کوین به طور کلی بر فعالیت‌های معاملاتی در اکثر بلاکچین‌ها غالب است، این محبوبیت روزافزون برنامه‌های دیفای (DeFi) بوده است که توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

این دو پروتکل بخش بزرگی از پایگاه کاربران آوالانچ را تشکیل می‌دهند و درعین‌حال به افزایش تعداد کل تراکنش‌های این شبکه نیز کمک زیادی می‌کنند. طبق داده‌های موجود، در زمان نگارش این مطلب، استارگیت فایننس (Stargate Finance) با تعداد 18.75 هزار کاربر، بزرگترین پروتکل از نظر کاربران فعال در 24 ساعت گذشته بوده است، در حالی که بیش از 11 هزار کاربر با قراردادهای هوشمند تریدر جو (Trader Joe) تعامل داشتند.

کل ارزش قفل شده در شبکه آوالانچ

به گزارش پلتفرم تحلیل داده دیفای لاما (DeFiLlama)، کل ارزش قفل شده (TVL) پلتفرم تریدر جو رشد هفتگی 3.46 درصدی را به ثبت کرده است از سوی دیگر، استارگیت فایننس شاهد افزایش0.22 درصدی در ارزش کلی دارایی‌های خود بوده است.

در حالی که این دو پروژه به تقویت نقدینگی کلی درون زنجیره کمک می‌کنند، تأثیر خالص آنها به دلیل سهم کمتری که از کل ارزش قفل شده شبکه دارند چندان قابل توجه نبود. ارزش کل دارایی‌های شبکه در زمان نگارش این مطلب، 1.46 میلیارد دلار است.

نمودار آوالانچ/دلار

حجم معاملات هفتگی آوالانچ در صرافی‌های غیرمتمرکز(DEX)  نیز 21 درصد کاهش یافته و شهرت همیشگی این زنجیره به عنوان یک شبکه دوستدار دیفای را زیر سوال برد. اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز برتر فعال در این بلاکچین از جمله تریدر جو (Trader Joe)، از کاهش هفتگی حجم معاملات خود خبر داده‌اند.

حجم معاملات آوالانچ

آیا آواکس (AVAX) دوباره احیا می‌شود؟

در حال حاضر، آوالانچ (AVAX) با قیمت 14 دلار و 63 سنت معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش 0.5 درصدی در 24 ساعت گذشته است. این دارایی با ارزش بازاری بیش از 4.8 میلیارد دلار، در رتبه 16 لیست برترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. گفتنی است که بیشتر اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار روزانه این ارز سیگنال‌های نزولی نشان می‌دهند.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) به حرکت پایین‌تر از سطح 50 ادامه می‌دهد که نشان‌دهنده فشار فروش پایدار است. این اندیکاتور هنوز به منطقه اشباع فروش نرسیده است. از این رو، شانس برگشت بسیار اندک است. اندیکاتور میانگین متحرک واگرا همگرا (MACD) نیز در قلمرو منفی باقی مانده و احساسات نزولی را تقویت می‌کند. از طرفی، حجم تعادلی (OBV) روند نزولی دارد که حاکی از خروج سرمایه از بازار این رمزارز است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array