به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس مشترکین نسخه اشتراکی چت‌بات ChatGPT می‌توانند از جدیدترین امکانات نسخه بتای تازه منتشر شده استفاده بهینه کنند.

کمپانی OpenAI در آپدیت جدید این چت‌بات از چند قابلیت جدید برای کاربران خود رونمایی کرده است. مشترکین سرویس اشتراکی ChatGPT Plus گزارش داده‌اند که به کمک این نسخه جدید، آپلود و آنالیز فایل‌ها نیز برایشان امکان‌پذیر شده است.
همچنین علاوه‌بر پشتیبانی از داده‌های چندرسانه‌ای، دیگر نیازی به تغییر دادن بعضی از تنظیمات به‌صورت دستی نخواهد بود. به عبارت دیگر، کاربران دیگر ملزم به انتخاب کردن گزینه “Browse with Bing” (جستجو به کمک موتور جستجوی Bing9 نیستند و خود چت‌باتِ ChatGPT به‌صورت هوشمند و براساس محتوای مدنظر کاربران این روش را تشخیص خواهد داد.

چت‌بات هوش مصنوعی

بهبود امکانات به منظور جلب رضایت مشتریان ChatGPT Plus

این قابلیت‌های جدید تا حدی مشابه امکانات اداری نسخه ChatGPT Enterprise (نسخه مخصوص کاربران سازمانی) برای کاربران عادی می‌باشد. سازوکار آپلود و آنالیز فایل‌ها توسط این چت‌بات نیز بسیار ساده است. پس از دریافت فایل ورودی، چند لحظه طول می‌کشد تا ChatGPT بتواند ابتدا این فایل را اسکن و بررسی کرده و سپس بر اساس نیاز کاربران بر روی آن کار کند.
پس از طی کردن این مرحله، امکان انجام عملیات‌هایی مانند خلاصه‌نویسی داده‌ها، پاسخگویی به سؤالات و یا حتی تولید داده‌های تصویری براساس دستورات متنی کاربران وجود دارد.

DALL-E 3
نمونه‌ای از عملکرد این چت‌بات در آنالیز فایل‌های چندرسانه‌ای

البته که عملکرد این چت‌بات هوش مصنوعی فقط محدود به آنالیز فایل‌های متنی نیست. مدتی پیش یکی از کاربران با انتشار پستی جالب در پلتفرم Threads، یکی دیگر از کاربردهای این چت‌بات در زمینه پشتیبانی از فایل‌های چندرسانه‌ای را به رخ کشیده بود.
در این اسکرین‌شات، کاربر مدنظر یک تصویر از حیوانی به نام کاپی‌بارا را به چت‌بات ChatGPT ارسال کرده و از آن خواسته به کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی خلاق DALL-E 3، تصویر یک کاراکتر خیالی مشابه سبک و سیاق کمپانی انیمیشن‌سازی پیکسار (Pixar) را تولید کند.

نسخه جدید ابزار تبدیل ابزار هوش مصنوعی DALL-E در اوایل پاییز امسال منتشر شده بود و بسیاری از کاربران درباره عملکرد بهبودیافته و فوق‌العاده این ابزار شگفت‌زده شده بودند. قرار بود از اکتبر همین امسال (ماه جاری میلادی)، خدمات این ابزار خلاق برای مشترکین ChatGPT Plus و ChatGPT Enterprise ادغام شود.

البته ادغام خدمات این دو ابزار هوش مصنوعی تنها آپدیت ارائه شده برای DALL-E نبوده است. در نسخه آپدیت‌شده این ابزار، توانایی ساختن تصاویر دقیق‌تر و با کیفیت بسیار بالاتر در هنگام دریافت دستورات متنی طولانی‌تر و با جزئیات بیشتر نیز امکان‌پذیر شده است. همچنین عملکرد این ابزار در ایجاد جزئیات دشواری مانند متون و دستان انسان‌ها نیز بهبود یافته است.

همچنین کمی بعد، ادغام خدمات این ابزار هوش مصنوعی زایا به پلتفرم Bing نیز افزوده شده و آپدیت‌های دیگری مانند واترمارک اختصاصی برای تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی و پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده براساس تاریخچه مکالمات نیز به کاربران ارائه شده بود.

براساس گزارش وبسایت منبع تصاویر Everypixel، ابزارهای هوش مصنوعی زایا موفق شدند در عرض یک‌سال بیش از ۱۵۰ میلیارد تصویر مختلف را خلق کنند! پیش‌بینی می‌شود که با عرضه نسخه جدید ابزار DALL-E 3 و ادغام آن با چت‌بات‌های ChatGPT و Bing، این عدد باز هم رشد صعودی را تجربه کند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array