به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به لحاظ آمار اقتصادی، هفته شلوغی در پیش است و اقتصاد بریتانیا، آمار چین و شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خصوصی در کنار اظهار نظر بانک‌های مرکزی مورد توجه قرار خواهند گرفت. اقتصاد بریتانیا، اعداد تولید ناخالص داخلی چین و PMIهای اولیه بخش خصوصی آوریل در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

دلار

در شروع هفته بازار آرام خواهد بود. گزارش بیکاری هفتگی و آمار شاخص تولید فدرال در روز پنجشنبه (20 آوریل، 31 فروردین) بر بازار تأثیر خواهند گذاشت. پس از افزایش بالاتر از حد انتظار مطالبات بیکاری در هفته گذشته، یک افزایش دیگر زنگ خطر رکود را به صدا در خواهد آورد.

در روز جمعه (21 آوریل، 1 اردیبهشت)، شاخص مدیران خرید (PMI) اولیه بخش خصوصی ماه آوریل، بر احساس ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. ما انتظار داریم که PMI بخش خدمات توجه بیشتری به خود جلب کند، اگرچه سرمایه گذاران باید قیمت‌ها، اشتغال و سفارش‌های جدید را نیز در نظر بگیرند.

یورو

برای یورو این یک هفته شلوغ است. آمار شاخص تمایلات اقتصادی آلمان (ZEW) و منطقه یورو و ارقام تجاری منطقه یورو در روز سه شنبه (18 آوریل، 29 فروردین) منتشر و مورد توجه قرار خواهند گرفت. ما انتظار داریم که اعداد احساسات اقتصادی آلمان (ZEW) تأثیر بیشتری داشته باشند.

در روز چهارشنبه (19 آوریل، 30 فروردین)، آمار تورم منطقه یورو جهت بازار را مشخص خواهد کرد. آمار ملایم و رو به بالا از افزایش 50 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا حمایت می‌کند.

آمار اعتماد مصرف کننده منطقه یورو در روز پنجشنبه (20 آوریل، 31 فروردین) و PMIهای اولیه بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو در روز جمعه، جهت بازار را تغییر خواهند داد.

با توجه به اینکه بازارها برای دومین بار سیاست بعدی بانک مرکزی اروپا را پیش‌بینی کرده‌اند، صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جلسه لاگارد (رئیس بانک مرکزی اروپا) با فیلیپ لین (اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا) در روزهای دوشنبه و پنجشنبه در کانون توجه خواهد بود. این هفته، اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، لوئیس د گیندوس، ایزابل اشنابل و فرانک الدرسون نیز سخنرانی خواهند کرد. در حالی که آمارها تاثیر خواهند بود، انتظار می‌رود صحبت‌های اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تقاضا برای دلار را مشخص کند.

پوند

هفته شلوغی برای پوند در پیش است. میانگین درآمد و آمار بیکاری در روز سه‌شنبه (18 آوریل، 29 فروردین) منتشر و مورد توجه خواهند بود. در روز چهارشنبه (19 آوریل، 30 فروردین)، آمار تورم ماه مارس به بانک انگلستان فرصتی برای تصمیم‌گیری پیش از انتشار آمار خرده‌فروشی و PMI بخش خصوصی در روز جمعه را خواهد داد. در صورتی که سیاست بانک مرکزی انگلستان (BOE) سست و غیر تهاجمی باشد، نرخ پوند به دلار (GBP/USD) به 1.26 برنخواهد گشت.

افزایش رشد دستمزدها و تورم و نرخ بیکاری ثابت می‌تواند از سیاست بانک مرکزی اروپا برای مهار تورم حمایت کند. با این حال، اعداد PMI بخش خدمات و خرده‌فروشی باید بالاتر از پیش‌بینی‌ها باشند تا از چشم‌انداز سیاست‌های تندروانه‌تر حمایت کنند. با توجه به تقویم اقتصادی، سرمایه‌گذاران باید بر سخنرانی‌های BoE نظارت کنند. اعضای کمیته سیاست پولی، سر جان کانلیف (دوشنبه)، کاترین مان (چهارشنبه) و سیلوانا تنریرو (پنجشنبه) سخنرانی خواهند کرد.

ین ژاپن

هفته نسبتاً شلوغی برای ین ژاپن در پیش است. آمار تولید صنعتی قبل از آمارهای تجاری روز پنجشنبه و آمار تورم روز جمعه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که اعداد اولیه PMI بخش خصوصی نیز تأثیرگذار خواهد بود، انتظار داریم آمار تورم بیشترین توجهات را به خود جلب کند.

چین

هفته شلوغی در پیش است، با تمرکز بر تولید ناخالص داخلی و تولید صنعتی سه ماهه اول، سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت و آمار خرده فروشی در روز سه شنبه (18 آوریل، 29 فروردین) منتشر و بر بازار اثر گذار خواهد بود. در حالی که آمار تولید صنعتی و فروش خرده‌فروشی محرک‌های بازار هستند، انتظار داریم که رقم تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول تأثیر بیشتری بر احساس ریسک بازار داشته باشد. آمار ضعیف‌تر از حد انتظار بر کالاها و ارزهای کالایی تأثیر می‌گذارد. بانک مرکزی چین (PBoC) نرخ اولیه وام سه ساله و پنج ساله را در روز پنجشنبه (20 آوریل، 31 فروردین) تعیین خواهد کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire  

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array