به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز سه‌شنبه (۲۵ ژوئن، ۵ تیر ۱۴۰۳) شاخص آمادگی پذیرش هوش مصنوعی (AIPI) را در وب‌سایت خود منتشر کرد که سطح ۱۷۴ کشور جهان را برای آمادگی پذیرش هوش مصنوعی مورد بررسی قرار داده است.

این شاخص کشورها را به اقتصاد پیشرفته (AE)، اقتصاد نوظهور (EM) و کم درآمد (LIC) دسته بندی کرده است. بر این اساس سنگاپور (0.80)، دانمارک (0.78) و ایالات متحده (0.77) در میان کشورهای با اقتصاد پیشرفته دارای بالاترین امتیاز قرار دارند. هند (0.49) در رده اقتصاد نوظهور طبقه‌بندی می‌شود. هند در مجموع 174 کشور در رتبه 72 و بنگلادش (0.38) در جایگاه 113، سریلانکا (0.43) در رتبه 92 و چین (0.63) در رتبه 31 قرار دارند.

پذیرش هوش مصنوعی در کشورهای مختلف
کشورهایی با بیشترین آمادگی برای پذیرش هوش مصنوعی

رتبه بندی هر کشور بر اساس ارزیابی آمادگی در چهار حوزه کلیدی زیرساخت های دیجیتال، سرمایه انسانی و سیاست های بازار کار، نوآوری و یکپارچگی اقتصادی و مقررات ارائه می‌شود.

پذیرش هوش مصنوعی در کشورهای مختلف
کشورهایی با کمترین میزان آمادگی برای پذیرش هوش مصنوعی

صندوق بین‌المللی پول در اوایل سال جاری (14 ژانویه 2024، 24 دی 1402) بر اساس تحقیقات خود مقاله‌ای منتشر و بیان کرد که هوش مصنوعی می‌تواند 33 درصد از مشاغل در اقتصادهای پیشرفته (AE)، همچنین 24 درصد در اقتصادهای نوظهور (EM) و 18 درصد مشاغل در کشورهای کم‌درآمد (LIC) را به خطر بیندازد.

به طور کلی، 40 درصد از مشاغل در سراسر جهان تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

منبع: Ndtv

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array