به گزارش ایران دکونومی، تجربه این فیلم به عنوان اولین نمایش جهانی خود با بخش پانورامای برلیناله بود و جایزه لیبل سینمای اروپا را از آن خود کرد و بعد از آن هم ۵ جایزه از جوایز فیلم آلمان دریافت کرد که از جمله آن لولای طلایی برای بهترین فیلم بلند بود و به لیست نهایی جایزه فیلم اروپا هم اضافه شد.

امتیاز این فیلم توسط سونی پیکچرز برای آمریکای شمالی و لاتین و همچنین اروپای شرقی خریداری شد و «بی‌فور فیلمز» هم این فیلم را به دیگر مناطق جهان به جز آسیای جنوب شرقی خواهد برد.

این فیلم در مورد یک معلم ایده‌آل گرا است که در یک مدرسه آلمانی تدریس می‌کند و وقتی یکی از دانش‌آموزان‌ به دزدی متهم می‌شود با عواقبی دست و پنجه نرم می‌کند.

ایلکر چاتاک با «سادکات» (وفاداری) که فیلمی بود در راستای فارغ‌التحصیلی‌اش از مدرسه رسانه هامبورگ، جایزه طلایی اسکار دانشجویی برای بهترین فیلم خارجی در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

تولیدکنندگان فیلم زدی‌اف و آرته ‌ هستند و فیلم از سمت صندوق فیلم فدرال آلمان (DFFF) پشتیبانی شده است.

وندرس مستندی با نام «آنسلم» درباره آنسلم کیفر نقاش و مجسمه‌ساز آلمانی یکی دیگر از نامزدهای وارد شده به لیست انتخابی امسال آلمان بود.

تمام آثار و مطالبی که برای مسابقه اسکار فرستاده می‌شوند باید تا ساعت ۵ بعد ازظهر روز دوم اکتبر به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک ارسال شده باشند.

تا به الان استونی با مستند «خواهری سونای دود» ساخته آنا هینتس، سوییس با «تندر» ساخته کارمن ژاکیه، تاجیکستان با «ملودی» ساخته بهروز سبط رسول، کره جنوبی با «آرمانشهر بتنی» به کارگردانی ام تائه‌وا فیلم‌های انتخابی خود را به اسکار معرفی کرده‌اند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array