به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه اولین ماه سال جدید میلادی با ایجاد شرایطی بسیار متغیر در بازار کریپتو به اتمام رسید، سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن گزینه‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری برای ماه فوریه هستند. در ادامه این مطلب با آلتکوین‌هایی آشنا می‌شویم که با توجه به مسیر پیش روی آنها، می‌توانند توجه زیادی را به سمت خود جلب کنند.

هورایزن (Horizen) و ارتقاء شبکه پیش رو

  • قیمت فعلی: 7.82 دلار
  • ارزش بازار: 114,375,296 دلار
  • رتبه: 314

ارز دیجیتال هورایزن (Horizen) که با نام اختصاری (ZEN) شناخته می‌شود قرار است روز هفتم فوریه 2024 (17 بهمن) به‌روزرسانی نسخه ZEN 5.0.0 شبکه اصلی خود را از طریق یک هاردفورک در بلوک شماره  1502800 آغاز کند. پس از این ارتقا، تراکنش‌های مربوط به آدرس‌های محافظت شده (shielded addresses) غیرفعال خواهند شد. تراکنش‌های محافظت‌شده با استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری zk-SNARK، قابلیت حفظ حریم خصوصی را افزایش می‌دهند.

البته با وجود این خبر مثبت، قیمت این آلتکوین هنوز صعودی نیست. نمودار تایم فریم روزانه این رمزارز نشان می‌دهد که قیمت از 8 نوامبر 2023 (17 آبان) به زیر یک خط روند نزولی سقوط کرده است. این خط روند بارها تأیید شده است، اخیراً نیز روز 12 ژانویه 2024 (22 دی) پس از ریجکت شدن از همین ناحیه، قیمت ZEN به زیر 9.20 دلار سقوط کرد. این منطقه افقی قبلاً نیز نقش حمایتی مهم را برای این دارایی ایفا کرده بود.

از طرفی، عدد 50 و روند نزولی شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) نیز از پتانسیل کاهش قیمت این آلتکوین حمایت می‌کند. اگر ZEN به همین روند ریزشی ادامه دهد، می‌تواند تا 30 درصد دیگر کاهش یابد و به نزدیک‌ترین حمایت خود در 5.80 دلار برسد. ولی شکست صعودی مقاومت خط روند می‌تواند منجر به افزایش 45 درصدی و صعود به مقاومت بعدی در نزدیکی 12 دلار شود.

هورایزن (ZEN/USDT)
نمودار روزانه حرکات قیمت هورایزن (ZEN/USDT). منبع: TradingView

ایردراپ ردیِنت کپیتال (RDNT)

  • قیمت: 0.27 دلار
  • ارزش بازار: 124,134,127 دلار
  • رتبه: 302

تیم توسعه‌دهندگان رمزارز امور مالی غیرمتمرکز ردیِنت کپیتال (RDNT) اخیراً اعلام کرده است که آن دسته از سرمایه‌گذارانی که تا روز 16 فوریه 2024 (27 بهمن) نقدینگی پویا (dLP) را در شبکه آربیتروم قفل کنند، پاداش ARB دریافت خواهند کرد. کسانی که این نقدینگی را به مدت 12 ماه قفل می‌کنند، نسبت به کسانی که بازه 6 ماهه را انتخاب کرده‌اند، پاداش بیشتری می‌گیرند.

قیمت آلتکوین RDNT از اکتبر 2023 در امتداد یک خط روند حمایتی صعودی افزایش یافته است. در ماه ژانویه 2024 قیمت بالاتر از حمایت این خط روند در حال افزایش بوده است. با این حال، مومنتوم صعودی از قدرت کافی برخوردار نیست و RDNT زیر ناحیه مقاومت 0.29 دلاری معامله می‌شود.

عبور RDNT از این ناحیه، می‌تواند با رشد 16 درصدی و جهش به سمت مقاومت 0.33 دلاری همراه شود. برعکس، شکست نزولی حمایت خط روند باعث افت 15 درصدی و کاهش قیمت تا حمایت 0.25 دلار خواهد شد.

ردیِنت کپیتال (RDNT/USDT)
نمودار روزانه حرکات قیمت ردیِنت کپیتال (RDNT/USDT)؛ منبع: TradingView

دَپ جدید اینجکتیو (INJ)

  • قیمت: 33.60 دلار
  • ارزش بازار: 2,968,664,807 دلار
  • رتبه: 27

روز 28 ژانویه (8 بهمن)، تیم توسعه دهندگان آلتکوین اینجکتیو (INJ) اعلام کرد که برنامه غیرمتمرکز جدید (dApp) این اکوسیستم، این هفته در شبکه اصلی راه‌اندازی خواهد شد. هرچند، هنوز هیچگونه اطلاعاتی در مورد این دَپ (dApp) منتشر نشده است.

قیمت این آلتکوین از تاریخ 24 دسامبر 2023 (3 دی) درون یک مثلث متقارن بلندمدت معامله شده است. مثلث متقارن یک الگوی خنثی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند در نهایت هم منجر به یک شکست صعودی و هم شکست نزولی شود.

در همین حال، اندیکاتور RSI در نمودار روزانه این دارایی روی 50 است و هنوز جهت روند را تأیید نمی‌کند. بنابراین، اینکه قیمت INJ از مثلث خارج شود یا به زیر حمایت خط روند آن سقوط کند، تعیین‌کننده مسیر آینده INJ خواهد بود.

در حالت اول، این بریک‌اوت می‌تواند منجر شود آلتکوین مورد نظر ما با افزایش 20 درصدی به مقاومت بعدی در حدود 43 دلار برسد، در حالی که شکست نزولی با افت 22 درصدی و حرکت به سمت ناحیه حمایت 28 دلاری همراه می‌شود.

آلتکوین  اینجکتیو (INJ /USDT)
نمودار روزانه حرکات قیمت اینجکتیو (INJ /USDT)؛ منبع: TradingView

هارد فورک بلدکس (BDX)

  • قیمت: 0.044 دلار
  • ارزش بازار: 270,252,763 دلار
  • رتبه: 225

آلتکوین بعدی که در ماه فوریه تحولات بنیادی مهمی را تجربه می‌کند، بلدکس (BDX) نام دارد. تیم توسعه‌دهنده این آلتکوین اعلام کرده است که هاردفورک برن (Bern) قرار است روز چهارم فوریه (15 بهمن) در ارتفاع بلوک 2986890 فعال شود. این هارد فورک ویژگی‌های جدیدی را از طریق سیستم نام‌گذاری بلدکس (BNS) به شبکه وارد کرده و مکانیزم توکن‌سوزی جدیدی را پیاده‌سازی می‌کند که بلدکس را به یک پروتکل کاهش تورم تبدیل خواهد کرد.

قیمت BDX از نوامبر 2023 در داخل یک مثلث نزولی معامله می‌شود. مثلث نزولی یک الگوی نزولی در نظر گرفته می‌شود که در بیشتر مواقع، نتیجه آن شکست نزولی قیمت است. در این حالت کاهش نزدیک به 30 درصد و رسیدن به نزدیک‌ترین حمایت در حدود 0.032 دلار پیش‌بینی می‌شود. ولی در مقابل، شکست صعودی مقاومت خط روند می‌تواند باعث افزایش ۲۸ درصدی و رسیدن به نزدیک‌ترین مقاومت در ۰.۰۵۶ دلار شود.

آلتکوین بلدکس (BDX/USDT)
نمودار روزانه بلدکس (BDX/USDT). منبع: TradingView

اسکیل (SKALE) آخرین آلتکوین خبرساز ماه فوریه

  • قیمت: 0.071 دلار
  • ارزش بازار: 368,460,140 دلار
  • رتبه: 134

آلتکوین آخری که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، توکن بومی یک شبکه بلاکچین منبع باز با نام اسکیل نتورک (SKALE) است که با نام اختصاری SKL شناخته می‌شود. طبق آخرین اطلاعیه‌های منتشر شده، قرار است اسکیل روز اول فوریه پرداخت‌های زنجیره‌ای SKALE را راه‌اندازی کند. با راه‌اندازی پروتکل Chain Pricing در شبکه اصلی، SKALE تنها بلاکچین خودکفا با کارمزد صفر خواهد بود.

هدف از راه‌اندازی فاز دوم Chain Pricing سودآوری سخت‌افزار اعتبارسنجی است که پرداخت سالانه 1 میلیون دلار به ازای هر زنجیره با 70 درصد بار شبکه را هدف قرار می‌دهد. مدل مقیاس‌بندی sliding مشوقی برای افزودن نودها بوده و زنجیره‌ها را در یک سطح قیمت رقابتی نگه می‌دارد.

قیمت SKL روز 23 ژانویه (3 بهمن) افزایش یافت و منطقه افقی 0.068 دلار را به عنوان یک حمایت قابل اطمینان تأیید کرد. این جهش اندکی بعد با افزایش RSI به بالای سطح 50 دنبال شد. اگر قیمت اسکیل (SKL) به روند افزایشی خود ادامه دهد، می‌تواند به مقاومت بعدی در حدود 0.10 دلار برسد که 30 درصد بالاتر از قیمت فعلی است.

آلتکوین اسکیل (SKL /USDT)
نمودار روزانه اسکیل (SKL /USDT). منبع: TradingView

علیرغم این پیش‌بینی صعودی، شکست نزولی به زیر 0.068 دلار می‌تواند باعث افت 45 درصدی و ریزش تا حمایت 0.041 دلار شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array