به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اطلاعیه منتشر شده روز 26 اکتبر (4 آبان)، این فرصت برای هولدرهای توکن‌های غیرمثلی (NFT) مجموعه کریپتوپانکس (CryptoPunks) فراهم شده است که نسخه فیزیکی آیتم‌های هنری دیجیتال خود را دریافت کنند. این آیتم‌ها در قالب بخشی از مشارکت میان فروشگاه آثار هنری آنلاین آوانته آرت (Avante Art) و مالک برند کریپتوپانکس یعنی کمپانی یوگا لبز (Yuga Labs) ارائه می‌شوند. این آفر فقط 48 ساعت ادامه خواهد داشت و از ساعت 15 به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) روز 26 اکتبر آغاز شده و راس ساعت 3:00 به وقت UTC روز 28 اکتبر به پایان می‌رسد.

توییت کریپتوپانک

طبق این اطلاعیه، دو نسخه مختلف از مجموعه فیزیکی کریپتوپانک در آوانته آرت ارائه می‌شود. اولین مورد “Punk-On-Chain” نام دارد. مالکان هریک از قطعات پانک می‌توانند برای هر پانک دیجیتالی که در اختیار دارند، یک نسخه چاپی از Punk-On-Chain سفارش دهند. با این حال، کاربران برای سفارش نسخه چاپی باید مالکیت خود را اثبات کنند. به بیان دیگر، افرادی که دارای یک نسخه آن‌چین از مجموعه نیستند، نمی‌توانند نسخه چاپی آن را خریداری کنند.

مجموعه دوم “10,000 On-Chain” نام دارد، که مجموعه‌ای چاپی از تمام 10 هزار قطعه NFT کریپتوپانک است که خرید آن برای همه آزاد است. کلکسیونرها می‌توانند نسخه چاپی پانک مجموعه 10,000 On-Chain را خریداری کنند حتی اگر نسخه اصلی درون زنجیره‌ای آن را نداشته باشند.

کریپتوپانک

این دو نسخه متفاوت از هر پانک چاپی، به‌واسطه ویژگی‌های مختلفی از یکدیگر متمایز می‌شوند. به عنوان مثال، مجموعه دوم، چاپ با جوهرهای پیگمنت از نوع آرشیوی (Archival pigment) با لاک مهر و موم سیلک اسکرین (varnish seal) هستند، در حالی که قطعات Punks-On-Chain چاپ پیگمنتی از نوع UV با زیرساز سفید هستند. برای اثبات صحت و اصالت محصول، برچسب هولوگرافی Yuga Labs روی هر دو نسخه از قطعات پانک حک شده است.

افزون بر این، آیتم‌های Punks-On-Chain یک کد QR نیز در پشت چاپ دارند که با اسکن آن، یک گواهی اصالت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین (CoA) به کاربر ارائه می‌شود. در مورد مجموعه دوم، یک CoA فیزیکی همراه آنها ارسال می‌شود که حاوی یک کد QR است که کاربر را به CoA دیجیتالی هدایت می‌کند، اما این کد QR روی خود چاپ قرار ندارد.

معرفی اجمالی مجموعه توکن‌های غیرمثلی کریپتوپانکس (CryptoPunks)

کریپتوپانکس یکی از اولین مجموعه‌های هنری بود که به صورت الگوریتمی تولید و از طریق فناوری بلاکچین توزیع شد. این قطعه توسط استودیو لاروا لبز (Larva Labs) توسعه داده شد و در ژوئن 2017 روانه بازار گردید. این قطعات در اصل برای هر کاربر شبکه اتریوم که قصد داشت آنها را ضرب کند رایگان بودند. طبق داده‌های وبسایت کوین گکو (Coingecko)، در زمان انتشار این خبر، مجموعه کریپتوپانکس‌ با کمترین قیمت خود یعنی در حدود 78000 دلار به فروش می‌رسند و کل مجموعه دارای ارزش بازاری بالغ بر 782 میلیون دلار است. ناگفته نماند که پلتفرم لاروالبز در مارس 2022 حق چاپ مجموعه کریپتوپانکس را به تیم توسعه توکن‌های غیرمثلی یوگالبز واگذار کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegrap

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array