به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در کنفرانس Consensus 2023، گوگل کلود (Google Cloud) از آغاز یک همکاری چند ساله با پالیگان لبز (Polygon Labs) با هدف توسعه و بهبود ابزارها و زیرساخت‌های مرتبط با پروتکل مقیاس‌پذیری اتریوم خبر داد. گوگل کلود به عنوان بخشی از این همکاری، چارچوب و ابزارهای توسعه‌دهنده را به منظور تسهیل و خلق محصولات وب3 (Web3) و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در دسترس پالیگان قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود که استقرار معماری و ابزار توسعه گوگل کلود برای پروتکل‌های اصلی پالیگان مانند PoS، Polygon zkEVM و Polygon Supernets مفید باشد. امید می‌رود از طریق این مشارکت، فرآیند یکپارچه‌سازی توسعه دهندگان ساده‌تر شود و این امر به‌نوبه‌خود ساخت، راه‌اندازی و رشد برنامه‌های غیرمتمرکز (Dappها) در این شبکه را ساده‌تر می‌کند.

پالیگان

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که مشارکت با گوگل کلود، توسعه سیستم دانش صفر پالیگان را تسریع کند. در مقایسه با زیرساخت موجود، آزمایش اثبات دانش صفر zkEVM پالیگان در گوگل کلود منجر به فراهم شدن امکان انجام تراکنش‌هایی سریع‌تر با کارمزد پایین‌تر شده است.

یک راه‌حل مقیاس‌پذیری ماشین مجازی اتریوم (EVM) معروف به Polygon zkEVM beta در مارس 2023 (اسفند 1401) در شبکه اصلی این بلاکچین منتشر شد. این فناوری برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها و ارتقای توان عملیاتی در اجرای قراردادهای هوشمند در نظر گرفته شده است.

در واقع، اکوسیستم پالیگان قصد دارد نیاز به نصب و راه‌اندازی گره‌های PoS پالیگان توسط توسعه‌دهندگان را از طریق پشتیبانی از موتور گره بلاکچین ارائه شده توسط گوگل کلود، برطرف کند. این کار به انجام عملیات‌هایی که به کار فشرده و زمان زیادی نیاز دارند و مستلزم هزینه‌های گزاف خرید، نگهداری و اجرای گره‌های تخصصی این بلاکچین هستند، کمک خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array