به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز ۲۱ سپتامبر (30 شهریور)، صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ (Uniswap)، از یک پلتفرم آموزشی با همکاری سازمان غیرمتمرکز خودگردان دو (DoDAO) متمرکز بر آموزش بلاکچین، رونمایی کرد.

دانشگاه یونی سوآپ

بر اساس اطلاعیه‌ای که این صرافی منتشر نمود، پروژه دانشگاه یونی سوآپ (Uniswap University) قصد دارد یک مسیر یادگیری ساختاریافته برای آن‌بورد کردن کاربران به نسخه سوم صرافی از طریق دوره‌های آموزشی، شبیه‌سازی و راهنمایی‌های سریع، ایجاد کند. کاربران می‌توانند از طریق این پلتفرم، در مورد موضوعاتی ساده از جمله “صرافی غیرمتمرکز (DEX) چیست؟” تا موضوعات پیشرفته‌تر مانند “ابزارهای بک تست استراتژی” دانش کسب کنند. در همین حال، شبیه‌سازی‌هایی مانند افزودن یا حذف نقدینگی و کاوش در ابزارهای مدیریتی پیشرفته، موقعیت کسب تجربه عملی سریع را برای کاربران فراهم می‌کند.

یونی سوآپ

یونی سوآپ در یک دوره آموزشی پیشرفته، اصول اولیه تبدیل شدن به یک تامین‌کننده نقدینگی در V3 را به کاربران آموزش می‌دهد. توسعه دهندگان این پروژه در این خصوص می‌گویند:

“در این دوره، چندین استراتژی بالقوه که شما به‌عنوان یک تامین‌کننده نقدینگی می‌توانید در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم. این استراتژی‌ها مباحثی چون هولد کردن استیبل کوین‌ها، نگهداری 50 درصدی دو توکن مختلف، هولد کردن 100 درصدی یک توکن، تامین نقدینگی گسترده، تامین نقدینگی محدود و عرضه نقدینگی در استخرهای توکن‌های نوسانی را شامل می‌شوند و هر استراتژی از مجموعه‌ای از مزایا و معایب برخوردار است.”

در اوایل سال جاری، مجوز منبع کسب و کار یونی سوآپ منقضی شد و به توسعه دهندگان اجازه داد پروتکل Uniswap V3 را فورک کرده و صرافی‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد کنند. اندکی پس از راه‌اندازی نسخه سوم یونی سوآپ (Uniswap V3) در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400)، این پلتفرم از نظر ایجاد کارمزد از بیت کوین (BTC) پیشی گرفت و بیش از 451 میلیون دلار رمزارز و توکن تنها در شبکه اصلی اتریوم (ETH) این پلتفرم معامله شد.

کل ارزش قفل شده (TVL) در نسخه سوم یونی سوآپ (V3) مجموعاً به رقم 3.2 میلیارد دلار می‌رسد که شامل استخرهای نقدینگی، استیکینگ و وام‌دهی دیفای (DeFi) است. طبق اعلام پلتفرم تحلیلی دیفای لاما (DeFiLlama)، پروتکل‌های V1، V2 و V3 یونی سوآپ در مجموع سالانه 327 میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کنند. این صرافی غیرمتمرکز در اوج بازار صعودی سال 2021 رکورد 10 میلیارد دلاری از نظر کل ارزش قفل شده را به ثبت رسانده است.

« با وجود اصطلاحات تخصصی و استراتژی‌های مالی پیچیده، پیمایش در پیچیدگی‌های فراوان نقدینگی متمرکز نسخه 3 یونی سوآپ می‌تواند به شدت  گیج‌کننده باشد. به این ترتیب، دانشگاه یونی سوآپ برای ارائه یک مسیر یادگیری ساختاریافته برای همه شرکت کنندگان طراحی شده است.»

بنیاد یونی سوآپ (@UniswapFND)؛ 21 سپتامبر 2023

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array