به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  اعتصاب سه روزه کارگران سامسونگ (Samsung Electronics) از دیروز آغاز شد. کارگران در این اعتصاب سه روزه خواستار افزایش حقوق و مرخصی و همچنین، تغییرات اساسی در سیستم پرداخت پاداش این شرکت بزرگ هستند. اتحادیه ملی کارگری سامسونگ الکترونیک (NSEU) که تقریباً 30 هزار عضو دارد که بیش از یک چهارم نیروی کار سامسونگ را تشکیل می‌دهند، گفته است در صورتی که این غول بزرگ فناوری به خواسته‌های آنها اهمیت ندهد، این اعتصاب ادامه خواهد داشت.

به گفته تحلیلگران، با توجه به مشارکت کم و وجود روند تولید خودکار در این کارخانه، بعید است این اقدام اعتراضی تأثیر قابل توجهی بر تولید بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان داشته باشد.

اعتصاب سامسونگ

البته این اتحادیه میزان دقیق مشارکت کارگران در اعتراضات ماه گذشته را فاش نکرده است، اما گفته است این هفته که دومین اعتصاب کارگران سامسونگ در سال جاری است، 6540 کارگر حضور دارند، که عمدتاً در بخش تولید و توسعه محصول فعال هستند. این گروه بیشتر شامل کارگرانی است که وظیفه نظارت بر خطوط تولید و تجهیزات خودکار را برعهده دارند.

هرچند در حالت معمول انتظار می‌رود اعتصاب کارگران خط تولید ضربه سنگینی بر بازار و روند تولید و عرضه‌ محصولات این شرکت داشته باشد، سامسونگ اعلام کرده است که تاکنون هیچ اختلالی در زمان‌بندی تولید و عرضه آن اتفاق نیفتاده و احتمالاً نخواهد افتاد.

بعد از اعتصاب ماه گذشته، سامسونگ شرایط پرداخت حقوق و مرخصی سالانه مورد درخواست کارگران را تاحدودی پذیرفت ولی با افزایش حقوق و تعداد روزهای مرخصی موافقت نکرده است. یکی از خواسته‌های اصلی کارگران در این اعتصاب، برابری در سیستم پاداش است؛ گفته می‌شود پاداش کارگران درجه‌ یک سامسونگ با کسر هزینه از سود عملیاتی محاسبه می‌شود ولی مدیران این شرکت براساس عملکرد آن‌ها در رسیدن به اهداف کلان شرکت پاداش دریافت می‌کنند.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array